  • 1. Data: 2009-11-26 19:23:14
    Temat: Zapłacone gotówką - koniecznie??
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    witam
    proszę podpowiedzcie czy pieczątka "zapłacono gotówką" to konieczność na
    fakturze?
    dzisiaj klient nakazał mi wręcz przybicia takiej pieczątki a ja jej po
    porstu nie mam. a pisać na fakturach nie chcę. w pozycji sposób płatności
    program drukuje "gotówka"
    no i był problem bo jego księgowa inaczej faktury nie zaksięguje
    pzdr
    GL

  • 2. Data: 2009-11-26 19:25:59
    Temat: Re: Zapłacone gotówką - koniecznie??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    glang pisze:
> [...]
    > płatności program drukuje "gotówka"
    > no i był problem bo jego księgowa inaczej faktury nie zaksięguje

    Forma zapłaty nie jest obowiązkowym elementem faktury i może jej w
    ogóle nie być.

    Jeśli jednak przyjmujesz zapłatę gotówką, to nic nie stoi na
    fakturze, abyś na egzemplarzu dla klienta potwierdził pisemnie jej
    przyjęcie. Obowiązek wydania pokwitowania (choć niekoniecznie na
    fakturze) wynika nawet zdaje się, że z samego KC.

    Jeśli ktoś upiera się przy pieczątce - a Ty jej nie masz - to możesz
    wskazać adres najbliższego punktu wyrobu pieczątek, ze wskazaniem, że
    może tam sobie ją wyrobić i przypieczętować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-26 21:22:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 20:25:59 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > przyjęcie. Obowiązek wydania pokwitowania (choć niekoniecznie na
    > fakturze) wynika nawet zdaje się, że z samego KC.

    Konkretnie: Art. 462. § 1. Dłużnik, spełniając świadczenie, może żądać od
    wierzyciela pokwitowania.

    Napis na fakturze "sposób płatności: gotówka" pokwitowaniem nie jest.

  • 4. Data: 2009-11-27 04:56:12
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Konkretnie: Art. 462. § 1. Dłużnik, spełniając świadczenie, może żądać od
    > wierzyciela pokwitowania.
    >
    > Napis na fakturze "sposób płatności: gotówka" pokwitowaniem nie jest.

    A dlaczego nie jest?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2009-11-27 05:31:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

    > Konkretnie: Art. 462. § 1. Dłużnik, spełniając świadczenie, może żądać od
    > wierzyciela pokwitowania.
    >
    > Napis na fakturze "sposób płatności: gotówka" pokwitowaniem nie jest.

    A sformułowanie 'Zapłacono: xxx zł, pozostaje do zapłaty: 0 zł'?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-11-27 06:52:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 05:56:12 +0100, andreas napisał(a):

    > A dlaczego nie jest?

    Bo nie określa, że zapłata już nastąpiła. Równie dobrze może być wykonana
    za tydzień.

  • 7. Data: 2009-11-27 06:53:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 06:31:50 +0100, spp napisał(a):

    > A sformułowanie 'Zapłacono: xxx zł, pozostaje do zapłaty: 0 zł'?

    Jeśli to oświadczenie jest podpisane przez wystawcę, to jest
    pokwitowaniem.

  • 8. Data: 2009-11-27 07:07:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

    > Jeśli to oświadczenie jest podpisane przez wystawcę, to jest
    > pokwitowaniem.

    A to samo na fakturze, której nie muszę podpisywać?

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-11-27 07:24:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:07:13 +0100, spp napisał(a):

    > A to samo na fakturze, której nie muszę podpisywać?

    Zdecyduje sąd. Raczej stawiałbym, że nie uzna tego jako pokwitowania.

  • 10. Data: 2009-11-27 07:29:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    jureq pisze:

    > Konkretnie: Art. 462. § 1. Dłużnik, spełniając świadczenie, może żądać od
    > wierzyciela pokwitowania.
    >
    > Napis na fakturze "sposób płatności: gotówka" pokwitowaniem nie jest.

    Dlatego programy drukujące faktury, jak im wklepać kwotę, to piszą
    ,,zapłacono gotówką'' i wtedy faktura jest jednocześnie pokwitowaniem. A
    jak program nie wydrukuje, to można to tam napisać samodzielnie, czego
    domagał się klient glanga.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek