  • 11. Data: 2009-11-27 07:30:57
    Temat: Re: Zapłacone gotówką - koniecznie??
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    spp pisze:

    > A to samo na fakturze, której nie muszę podpisywać?

    No i wracamy do kolejnego problemu-bumeranga ,,nie podpiszę, bo nie
    trzeba''. No więc jak sam widzisz, jak faktura jest jednocześnie
    pokwitowaniem, to jednakowoż trzeba. Albo podpisz albo wystaw osobne
    pokwitowanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2009-11-27 07:55:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-27, spp <s...@o...pl> wrote:

    [...]

    > A to samo na fakturze, której nie muszę podpisywać?

    Podpisywać nie musisz *faktury*.
    Jednocześnie jednak faktura może być innym dokumentem (np. gwarancją,
    czy właśnie pokwitowaniem odbioru gotówki), który to dokument zazwyczaj
    musi być podpisany by był ważny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-11-27 08:46:35
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Bo nie określa, że zapłata już nastąpiła. Równie dobrze może być wykonana
    > za tydzień.

    ale wtedy mam termin płatności 7 dni. płatnośc gotówka
    pzdr
    GL

    PS. dzięki wszystkim za odpowiedzi

  • 14. Data: 2009-11-27 08:55:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.11.2009 09:46), glang wrote:

    > ale wtedy mam termin płatności 7 dni. płatnośc gotówka

    Masz albo nie masz. Pokwitowanie powinno określać co *zostało*
    zapłacone. "sposób płatności: gotówka" określa jak *powinno* zostać
    zapłacone.

    Ze sposobu płatności nie sposób domniemywać istnienia lub nieistnienia
    zapłaty.

    p. m.

  • 15. Data: 2009-11-27 09:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Masz albo nie masz. Pokwitowanie powinno określać co *zostało*
    > zapłacone. "sposób płatności: gotówka" określa jak *powinno* zostać
    > zapłacone.

    Określenie "sposób zapłaty: gotówka" tak naprawdę nic nie znaczy.
    Taką fakturę można przecież zapłacić przelewem.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-11-28 12:16:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Nov 2009, jureq wrote:

    > Jeśli to oświadczenie jest podpisane przez wystawcę, to jest
    > pokwitowaniem.

    ...acz nawet jak jest "takim sobie pokwitowaniem", to nim jest.
    Bez podpisu. O ile wiarygodność dokumentu ze sformułowaniem
    nie ulega wątpliwości, oczywiście :D
    Art.462.2 - dłużnik może żądać, niewątpliwie dłużnik może żądać
    pokwitowania podpisem, ale konieczności nie ma, zaś tekst jak
    wyżej sam w sobie kwalifikuje się na "uznanie wpłaty", IMO.

    pzdr, Gotfryd