  • 1. Data: 2005-05-16 08:47:29
    Temat: strata z działalności za 2004 rok
    Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl>

    Witam wszystkich

    Jak to jest ze stratą z działalności za 2004 rok? Czy można ją "odliczyć" od
    dochodu? jeśli tak to kiedy jest taka możliwość i jak to wygląda w praktyce?

    Za wszelkie informacje bardzo dziękuję
    Ewa

  • 2. Data: 2005-05-16 09:14:06
    Temat: Re: strata z działalności za 2004 rok
    Od: "masub" <S...@a...waw.pl>

    Stratę możesz odliczać w ciągu 5 lat ale nie więcej niż 50% straty w ciągu
    jednego roku.
    Jeśli to Sp. z o.o. to skladasz do deklaracji CIT-2 dodatkowo CIT-2/O, a jak
    działalność to wpisujesz do PIT-5 w poz. 32.
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-05-17 12:52:50
    Od: "andzia" <andziax2@nospam_tlen.pl>

> [...]
    jak
    > działalność to wpisujesz do PIT-5 w poz. 32.

    A co w przypadku, gdy przychody w ciągu 5 lat nie wystarczą na pokrycie
    straty? Co robimy z resztą?
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 4. Data: 2005-05-17 12:54:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "andzia" <andziax2@nospam_tlen.pl> napisał w wiadomości

    > A co w przypadku, gdy przychody w ciągu 5 lat nie wystarczą na
    > pokrycie
    > straty? Co robimy z resztą?
    > Pozdrawiam,
    > Andzia

    "Przepada".

    marekz

  • 5. Data: 2005-05-17 16:07:32
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | "Przepada".

    Nie "podoba" mi się ta odpowiedź;) Proszę o podpowiedź, gdzie mogę szukać
    prawnego uzasadnienia tego twierdzenia.:)
    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 6. Data: 2005-05-17 18:08:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Andzia" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie "podoba" mi się ta odpowiedź;) Proszę o podpowiedź, gdzie mogę
    > szukać
    > prawnego uzasadnienia tego twierdzenia.:)

    Zapewne uopdof. ALE ja bym zaproponowal taka akcje: jak w ostatnim
    roku juz-juz czujesz, ze ta strata mogla by "przepasc", a wczesniej
    nie dalo rady odpisac, to wpisz cala reszte w tym ostatnim roku, i juz
    masz strate z roku pozniejszego o piec. Te ogolna idee, byc moze
    trzeba bedzie w jakis sposob zmodyfikowac. Przy czym nie ma znaczenia
    obecny stan prawny, a ten, ktory bedzie istnial w chwli "rolowania"
    tej straty, co jak wiadomo jest zjawiskiem stochastycznym, i nie ma
    sensu dyskusja na ten temat obecnie.

    pozdrawiam, marekz

  • 7. Data: 2005-05-19 15:48:06
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | Zapewne uopdof. ALE ja bym zaproponowal taka akcje: jak w ostatnim

    Moja wina, nie dopisałam, że bardziej interesuje mnie wersja Sp. z o. o. W
    tym przypadku na pewno nie będzie uopdof:) No i jak teraz?
    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 8. Data: 2005-05-20 07:00:23
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/19/2005 5:48 PM, Użytkownik Andzia napisał:

    > Moja wina, nie dopisałam, że bardziej interesuje mnie wersja Sp. z o. o. W
    > tym przypadku na pewno nie będzie uopdof:) No i jak teraz?

    to samo

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2005-05-20 10:30:48
    Od: "andzia" <andziax2@nospam_tlen.pl>

    <:

    > to samo

    :((( A jakaś podstawa prawna....?

    A.

  • 10. Data: 2005-05-20 10:43:52
    Temat: Re: strata z dzia?alno?ci za 2004 rok
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik andzia napisał:

    > <:

    > :((( A jakaś podstawa prawna....?

    Jak ma być podstawa prawna na coś czego nie ma? Mamy Ci zacytować całe
    polskie ustawodawstwo i pokazać, że nie ma tam informacji, że po 5
    latach możesz coś zrobić ze stratą?

    pzdr

    Tomek

    Nie zapomnij o Dniu Matki!