  • 1. Data: 2004-11-04 11:08:39
    Temat: Zasiłek chorobowy
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    Mam wątpliwość do wyjaśnienia.
    Kioskarz z jednoosobową DG dostaje zwolnienie lekarskie. Płaci wszystkie
    składki na ZUS (w tym chorobową) w terminie i wystarczająco długo. Ale
    ma pracownika, więc kiosku nie zamyka.
    I pytanie podstawowe: czy w tej sytuacji przysługuje zasiłek chorobowy?
    Dwa kolejne: co z podstawą wymiaru składek, czy fakt płacenia (bądź nie)
    składki chorobowej ma znaczenie?
    W archiwum szukałem, z pasujących znalazłem tylko wzmianki Gotfryda o
    ubezpieczeniu chorobowym jako ubezpieczeniu od niepłacenia składek (nie
    jestem pewien, jak je rozumieć).

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-11-04 12:51:55
    Temat: Re: Zasiłek chorobowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ W archiwum szukałem, z pasujących znalazłem tylko wzmianki Gotfryda o
    >+ ubezpieczeniu chorobowym jako ubezpieczeniu od niepłacenia składek (nie
    >+ jestem pewien, jak je rozumieć).

    Ano tylko tak, że jak się nie płaci "chorobowego" to nie dość że
    w czasie choroby sie nie zarabia trzeba jeszcze zapłacić "normalny
    ZUS".
    Płacąc składki chorobowe dostajesz za czas choroby jakiś grosz
    proporcjonalny do "podstawy średniej" :) - ale *przede wszystkim*
    nie musisz zapłacić składek za ten okres !

    Co do pytania... IMHO fakt że kiosk działa jest bez znaczenia.
    TY jesteś chory... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (na etapie smażenia pisma do ZUS w sprawie składki za 2003 którą

  • 3. Data: 2004-11-04 13:24:34
    Temat: Re: (OT) Zasi...cośtam...
    Od: " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> napisał(a):

    > Mam wątpliwość do wyjaśnienia...
    A ja mam małą prośbę,
    Twój czytnik nie potrafi poprawnie obsługiwać polskich znaków
    wnagłówkach wiadomości (potem w tekście jest OK)
    Skutkiem tego każdy temat postu jesz czytelny
    (np, przy przeglądaniu listy przez www)
    tylko do pierwszej polskiej litery.
    Aktualny widzę tak:"Zasi=?ISO-8859-2?B?s2VrIGNob3JvYm93eQ==?="
    U siebie być może tego nie widzisz.
    Gdybyś więc mógł nie użtwać w temacie polskich liter
    (również gdy odpowiadasz na inny post)
    byłoby mi (a sądzę że nie tylko) przyjemniej czytać Twoje posty.

    pzdr, nocnyMarek

  • 4. Data: 2004-11-04 14:20:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0411041347350.2004@athlon>,

> [...]
    > proporcjonalny do "podstawy średniej" :) - ale *przede wszystkim*
    > nie musisz zapłacić składek za ten okres !

    A, to o to szło. W wersji, którą dostałem od ZUS, jest, że obniżyć
    podstawę można jeśli zasiłek przysługuje. (dalej już moje) A jak ktoś
    składki nie płaci...

    > Co do pytania... IMHO fakt że kiosk działa jest bez znaczenia.
    > TY jesteś chory... :)

    Nie ja. Żona. A pytanie wzięło się stąd, że koleżanka fryzjerka nie
    płaciła chorobowej "bo nawet na zwolnienie iść nie mogę, musiałabym
    zaknąć zakład, a ja mam pracownicę". Nie pamiętam, czy dowiedziała się
    tego w ZUSie, czy od swojej księgowej.

  • 5. Data: 2004-11-04 14:29:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cmdaii$161$1@inews.gazeta.pl>,
    " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl> wrote:

    > A ja mam małą prośbę,
    > Twój czytnik nie potrafi poprawnie obsługiwać polskich znaków
    > wnagłówkach wiadomości (potem w tekście jest OK)

    Mógłbyś powiedzieć, na czym ta niepoprawność polega?

    > Skutkiem tego każdy temat postu jesz czytelny
    > (np, przy przeglądaniu listy przez www)
    > tylko do pierwszej polskiej litery.
    > Aktualny widzę tak:"Zasi=?ISO-8859-2?B?s2VrIGNob3JvYm93eQ==?="

    Ja też (znaczy ten przed zmianą) - ale tylko w nagłówkach.

    > U siebie być może tego nie widzisz.

    Rzeczywiście nie widzę. I jesteś pierwszą osobą, która mi na to zwraca
    uwagę.

    > Gdybyś więc mógł nie użtwać w temacie polskich liter
    > (również gdy odpowiadasz na inny post)
    > byłoby mi (a sądzę że nie tylko) przyjemniej czytać Twoje posty.

    Jeśli to rzeczywiście mój czytnik, to postaram się coś z tym zrobić.

  • 6. Data: 2004-11-04 14:55:42
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> napisał(a):

    > Mógłbyś powiedzieć, na czym ta niepoprawność polega?
    Nie jestem specem,
    wyczytałem tylko że używasz MT-NewsWatcher`a
    [z nagłówka:User-Agent: MT-NewsWatcher/3.4 (PPC Mac OS X)]
    a czytając grupę przez www
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?
    group=pl.soc.prawo.podatki&tid=1028311
    ( na wypadek gdyby 'pogięło linka' http://skocz.pl/iuz )
    widzę krzaczki w każdym Twoim tytule posta od miejsca
    gdzie powinna być jakaś polska litera :(

    > Jeśli to rzeczywiście mój czytnik, to postaram się coś z tym zrobić.
    Dzięki :)

  • 7. Data: 2004-11-04 15:39:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nocnyMarek,

    Thursday, November 4, 2004, 2:24:34 PM, you wrote:

> [...]
    > wnagłówkach wiadomości (potem w tekście jest OK)
    > Skutkiem tego każdy temat postu jesz czytelny
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A nie możesz czytać newsów przez przeznaczone do tego oprogramowanie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2004-11-04 19:12:20
    Od: nocnyMarek <n...@n...pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > A nie możesz czytać newsów przez przeznaczone do tego oprogramowanie?

    Jakoś nie mogę się przekonać, że tak będzie lepiej/wygodniej
    Pomożesz?

  • 9. Data: 2004-11-04 21:28:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nocnyMarek,

    Thursday, November 4, 2004, 8:12:20 PM, you wrote:

    > Jakoś nie mogę się przekonać, że tak będzie lepiej/wygodniej

    Wolisz zamiast ściągać tylko treść artykułów być zasypywany setkami KB
    flashy ze spamem?

    > Pomożesz?

    Ja? Tutaj? Idź na pl.news.czytniki

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2004-11-05 09:20:03
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cmdfte$p7m$1@inews.gazeta.pl>,
    " nocnyMarek" <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > widzę krzaczki w każdym Twoim tytule posta od miejsca
    > gdzie powinna być jakaś polska litera :(

    Tak jak napisałem - jeśli to mój czytnik. Sprawdziłem w domu na pececie
    i przez www (google). Wszystko jest w porządku, pliterki w nagłówkach
    normalnie. Dokładając to, że jesteś pierwszy, który twierdzi, że mój
    czytnik źle obsługuje polskie znaki w nagłówkach (a ładnych parę lat go
    używam, również na grupach, gdzie są spece) wnoszę, że albo Twoja
    przeglądarka jest do kitu/niedokonfigurowana, albo gazeta.pl portali.
    Sorry.