  • 1. Data: 2002-12-13 15:24:11
    Temat: Zaświadczenia ZUS
    Od: e...@x...wp.pl (30za60)

    Moje pytanie jest być może błahe ale chyba tylko z pozoru. Otóż moja Sp. z
    o.o. jest objęta restrukturyzacją długów, tzn. mamy decyzję o warunkach
    restrukturyzacji. Jednym z celów jaki ma osiągnąć oddłużenie jest to aby
    podmioty stały się bardziej konkurencyjne.
    Do każdego przetargu należy załączyć obowiązkowo zaświadczenie z Urzędu
    Skarbowego. Aktualnie po w/w decyzji US wydał nam zaświadczenie, że
    posiadamy zadłużenie x, które jest objęte restrukturyzacją i ma tak być do
    czasu zakończenia (1 rok).
    Pytanie: Czy nie byłoby możliwe aby zaświadczenia wydawane były bez tych
    informacji. Wszyscy doskonale wiemy, że takie adnotacje na zaświadczeniach
    wpływają bardzo niekorzystnie na inwestorów. Formalnie jest wszystko ok. ale
    w świadomości inwestorów jest zakodowana ta informacja. Restrukturyzacja
    jest doskonałym rozwiązaniem ale jeszcze należałoby tą konkurencyjność
    wzmocnić poprzez taki administracyjno-formalny gest. Czy jest to możliwe ?
    Czy US wydając zaświadczenie z takimi adnotacjami postępuje właściwie ?
    Pozdrowienia
    Restrukturyzowany