  • 1. Data: 2002-12-13 11:58:40
    Temat: Balagan w KPIR (ogromny balagan)
    Od: j...@i...pl (Piter)

    Witam wszystkich,

    sprawa jest nastepujaca:
    Od czerwca br. prowadze DG a co za tym idzie KPIR.
    Niestety, rowniez od czerwca popelniam w niej fatalny blad,
    polegajacy na wpisywaniu faktury wychodzacej do ksiazki nie w
    momencie wystawienia, ale w momencie wplywu gotowki. Poniewaz fa
    jest wystawiana dla odbiorcy zagranicznego, zatem w kilku przypadkach
    faktury wpisane sa w blednych miesiacach (na skutek opoznien w platnosci)
    jak rowniez nie jest wpisywane uwzglednianie roznicy kursow na fakturze
    wystawionej i wpisanej
    np. wystawiona faktura z data powiedzmy 15 lipca i przeliczeniem
    kwoty z Euro na zl po kursie dnia lezy sobie w skoroszycie, a w
    kpir zaksiegowana jest jedynie wplata gotowki z data i kwot? z wyci?gu
    bankowego, np. 10 sierpnia.

    Teraz pytanie:

    Jak to odkrecic??? Rozumiem, ze bede musial wys?a? korekty PIT-5 z
    wlasciwymi kwotami w odpowiednich miesiacach, ale jak to powpisywac
    do ksiazki? Jak poobliczac odsetki ktore im sie naleza za pozniejsze
    wplacenie podatku (to co mialo isc za lipiec poszlo za sierpien)?
    Odsetki od kwoty podatku + odsetki od odsetek???
    Z VAT-7 beda juz chyba tylko korekty, bo VAT'u i tak na to nie ma
    jako ze eksport, ale czy na pewno?

    Z gory dziekuje za odpowiedz,

    Piotrek

  • 2. Data: 2002-12-13 13:15:47
    Temat: Re: Balagan w KPIR (ogromny balagan)
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Odsetki od kwoty podatku + odsetki od odsetek???
    > Z VAT-7 beda juz chyba tylko korekty, bo VAT'u i tak na to nie ma

    ----------------------
    Fakt masz niezły bałagan .Odstek od odestek nie naliczasz tylko od
    zaległości podatkowej.Wydaje mi się że poprawiania KP i R też nie można
    robić bo na poprzednich danych wysłałeś PIT-5 i płaciłeś podatki więc
    należałoby teraz zrobić dokumenty korygujące .Co do wysyłania PIT-5
    korygujących to niedawno dyskutowano że Skarbowy nie bardzo chciał je
    przyjmować ale napewno należy wyliczyć odsetki i je zapłacić.Deklaracje Vat
    należy wysłać korekty nawet jeśli nie było Vatu do zapłaty ponieważ jest
    rozliczany miesięcznie i zmieniły ci się kwoty sprzedaży w m-s.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-12-13 16:37:04
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 13-12-2002 14:15, Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
> [...]
    > robić bo na poprzednich danych wysłałeś PIT-5 i płaciłeś podatki więc
    > należałoby teraz zrobić dokumenty korygujące
    A ja bym zrobił KPiR od początku - już poprawnie. Jeżeli nie było w
    międzyczasie kontroli to przeksięgowanie na nowo i wydruki możesz sobie
    zrobić. US według mnie nie ma jak dojść, że jest to poprawiona księga.
    Błędy w deklaracjach można wytłumaczyć - jeżeli każą. Po zapłaceniu
    odsetek nie powinni się czepiać.
    WitoldG.

  • 4. Data: 2002-12-13 20:40:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Z VAT-7 beda juz chyba tylko korekty, bo VAT'u i tak na to nie ma
    > jako ze eksport, ale czy na pewno?

    Też niekoniecznie, bo jeśli to eksport, to
    obowiązek podatkowy jest w momencie zapłaty
    przy usługach i w momencie wywozu przy towarach,
    (to tak ogólnie)
    ale czy to na pewno eksport?
    Jeśli nie, to zalegasz trochę VATu :-((

    CEZ

  • 5. Data: 2002-12-14 00:22:06
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Wiola Pikorska wrote:
    [...]
    >+ zaległości podatkowej.Wydaje mi się że poprawiania KP i R też nie można
    >+ robić bo na poprzednich danych wysłałeś PIT-5 i płaciłeś podatki więc
    >+ należałoby teraz zrobić dokumenty korygujące .

    Racja. Ale ja przeszkód nie widzę.

    >+ Co do wysyłania PIT-5
    >+ korygujących to niedawno dyskutowano że Skarbowy nie bardzo chciał je
    >+ przyjmować

    To u Maddy. "Mój" sobie zażyczył (przeoczyłem jeden przychód
    w wysokości złotych polskich sześć czy jakoś tak).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-16 08:32:02
    Od: j...@i...pl (Piter)

    Witam,

    > Fakt masz niez?y ba?agan .Odstek od odestek nie naliczasz tylko od
    > zaleg?o?ci podatkowej.

    Ok, czyli w sumie tylko odsetki od kwoty podatku * miesiac zwloki dla
    kazdego PIT'a w ktorym przesunela sie wplata.

    > Wydaje mi si? ?e poprawiania KP i R te? nie mo?na
    > robi? bo na poprzednich danych wys?a?e? PIT-5 i p?aci?e? podatki wi?c
    > nale?a?oby teraz zrobi? dokumenty koryguj?ce.

    Ok, ale jakie dokumenty korygujace?

    > Co do wysy?ania PIT-5
    > koryguj?cych to niedawno dyskutowano ?e Skarbowy nie bardzo chcia? je
    > przyjmowa? ale napewno nale?y wyliczy? odsetki i je zap?aci?.Deklaracje Vat
    > nale?y wys?a? korekty nawet je?li nie by?o Vatu do zap?aty poniewa? jest
    > rozliczany miesi?cznie i zmieni?y ci si? kwoty sprzeda?y w m-s.

    W sumie VAT byl rozliczany poprawnie, bo w chwili zaplaty, wiec z tym
    nie ma takiego problemu.

    Dziekuje za pomoc,

    Piotrek

  • 7. Data: 2002-12-16 08:38:40
    Od: j...@i...pl (Piter)

    Witam,

    > A ja bym zrobi? KPiR od pocz?tku - ju? poprawnie. Je?eli nie by?o w
    > mi?dzyczasie kontroli to przeksi?gowanie na nowo i wydruki mo?esz sobie
    > zrobi?. US wed?ug mnie nie ma jak doj??, ?e jest to poprawiona ksi?ga.
    > B??dy w deklaracjach mo?na wyt?umaczy? - je?eli ka??. Po zap?aceniu
    > odsetek nie powinni si? czepia?.

    Hmm, myslalem o tym, ale nie bardzo wiem w jaki sposob mial bym im
    wytlumaczyc rozbieznosci miedzy tym co jest w ksiazce a tym co jest na
    PIT'cie. Pomrocznosc jasna? :-)
    Ksiazke prowadzilem recznie, zadnej kontroli nie bylo, wiec w jeden
    wieczor powinienem sie z tym obrocic, tylko te rozbieznosci KPIR-PIT
    mnie martwia.
    Przy dokumentach korygujacych jakos by to chyba lepiej wygladalo,
    tylko jak to w ta ksiazke powpisywac?
    Odsetki sa w sumie smieszne, kwoty rzedu 600zl * 30 dni, wiec to nie
    jest problem, problem jest jak to zrobic poprawnie i zeby sie nie
    czepiali specjalnie.

    Pozdrawiam, Piotrek

  • 8. Data: 2002-12-16 09:53:00
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 16-12-2002 09:38, Użytkownik Piter napisał:
    > Witam,

    > Hmm, myslalem o tym, ale nie bardzo wiem w jaki sposob mial bym im
    > wytlumaczyc rozbieznosci miedzy tym co jest w ksiazce a tym co jest na
    > PIT'cie. Pomrocznosc jasna? :-)
    Jeżeli, jak piszesz, różnice są niewielkie, to zaryzykowałbym nawet
    głupie tłumaczenie typu: - omsknął mi się palec na kalkulatorze,
    - korzystałem z jakiegoś bezpłatnego programu do wypełniania PIT-u,
    który był niesprawdzony i słabo go poznałem, - jestem początkujący.
    Po cichu założyłem, że US nie karze Ci się tłumaczyć skoro sam bez
    wezwania uregulujesz dopłaty i odsetki.
    US , pod rządami Ordynacji , zawsze w takich wypadkach może Ci zarzucić,
    że "podatnik celowo prowadził nierzetelną ewidencję dla wprowadzenia
    organów w błąd" i wcząć postępowanie karno-skarbowe.
    Sposób księgowania, który opisałeś na początku jest tak mało wiarygodny
    (na marginesie: dla dobra innych, może przedstawiłbyś jakie informacje
    skłoniły Cię do tego), że osobiście wolałbym twierdzić, że deklaracje
    wypełniałem po spożyciu.
> [...]
    > mnie martwia.
    > Przy dokumentach korygujacych jakos by to chyba lepiej wygladalo,
    Też nie wiem jak takie korekty miałyby wyglądać. Według mnie powinno to
    polegać na zaprowadzeniu drugiego egzemplarza KPiR.
    > Odsetki sa w sumie smieszne, kwoty rzedu 600zl * 30 dni, wiec to nie
    > jest problem, problem jest jak to zrobic poprawnie i zeby sie nie
    > czepiali specjalnie.
    Tu chyba jest wiele uznaniowości po stronie US. I związane z tym ryzyko.
    > Pozdrawiam, Piotrek
    Zyczę powodzenia , WitoldG.

  • 9. Data: 2002-12-16 11:05:01
    Od: Piter <j...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    > który był niesprawdzony i słabo go poznałem, - jestem początkujący.
    > Po cichu założyłem, że US nie karze Ci się tłumaczyć skoro sam bez

    Niewielkie, nie niewielkie, ciezko powiedziec. Faktury byly rzedu
    4000zl, tyle ze to byly jedyne wychodzace faktury w tamtym okresie i to
    bedzie fatalnie wygladalo.

> [...]
    > (na marginesie: dla dobra innych, może przedstawiłbyś jakie informacje
    > skłoniły Cię do tego), że osobiście wolałbym twierdzić, że deklaracje

    Co mnie sklonilo: zapytalem sie jak widac niewlasciwej osoby odnosnie tego
    jak to prowadzic. Mea culpa, a dokumentacji do KPIR nie doczytalem do
    konca, bo nie bylem w stanie przebic sie przez rozdzialy o amortyzacji
    (zero akcji, fatalnie zbudowani bohaterowie - marna ksiazka ;-)
    Radosnie prowadzilem ta KPiR, az w koncu w naglym przyplywie nudy dotarlem
    do rozdzialu gdzie byl zdefiniowany dochod no i troszke mialem
    niespodzianke w tym momencie.
    Madry Polak po szkodzie, coz - normalka...

    > Też nie wiem jak takie korekty miałyby wyglądać. Według mnie powinno to
    > polegać na zaprowadzeniu drugiego egzemplarza KPiR.

    W sumie brzmi dosyc rozsadnie, praktykuje sie takie cos w ogole?

    > Tu chyba jest wiele uznaniowości po stronie US. I związane z tym ryzyko.

    Oj, dobija mnie niedeterminizm z tym zwiazany.

    Piotrek