  • 1. Data: 2002-12-13 14:54:10
    Temat: Problem ze stawka Vat zw...?
    Od: "P133/16[artur]" <a...@i...pl>

    Witam
    Mam taki problem : otorz siostra prowadzi kiosk typu ruch i wlasnie zakupila
    znaczki pocztowe , ktore maja stawke vat zwolniona . Rozzlicza sie jako
    ryczalytowiec ale juz placi podatek vat ( od nowego roku wogole ponoc
    przejdzie na vat) A problem est taki ,ze ksiegowa jej powiedzial ze przy vat
    zwolnionym liczy sie kwote vat do zaplaty jakims wzorem i tak np: czlowiek ,
    ktory sprzedal znaczkow za 24zl doplacil do tego interesu 3zl !!!????
    Kompletnie nie rozumiem tego.....Inna sprawa ze moze zeczy z vat zwolnionym
    moze oplaca sie sprzedawac kiedy mozna odliczyc kwote netto ? ale siostra
    jak ryczaltowiec odlicz tylko vat a netto nie moze . Wiec jak to jest?
    dzieki za pomoc
    pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2002-12-14 12:38:39
    Temat: Re: Problem ze stawka Vat zw...?
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, P133/16[artur] wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ktory sprzedal znaczkow za 24zl doplacil do tego interesu 3zl !!!????

    Rozumiem że "obrót znaczkami" jest przedmiotowo zwolniony z VAT ?
    Wtedy na *sam* obrót wpływu nie ma - kupujesz bez VAT i sprzedajesz
    bez VAT. Natomiast znakomicie komplikuje ci się sprawa rozliczania
    kosztów VAT (innnych niż towar) - nidawno ktos ładnie opisywał
    jak mozna sobie koszta podzielić. Jakbyś tak przejrzał grupę
    na hasło "VAT VATU" (googlem) z 3..4 tygodnie wstecz...

    Owszem, mozna to tak ująć: "handlując towarem zwolnionym
    z VATu część VATu z kosztów się traci".
    (replay):
    *Z kosztów* (innych), nie *towaru*.

    Na towarze też da się stracić :>, ale to trzeba (będąc VATowcem)
    kupować towar *nie*zwolniony z VAT u nieVATmana... !

    Pozdrowienia, Gotfryd