  • 1. Data: 2005-08-12 12:13:02
    Temat: Taniej mieć firmę...
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    Witam,
    Gdzieś mi się obuiło o uszy, że teraz dla zakładających działalność są
    jakieś niższe opłaty/podatki, ale tyczy się to jedynie nowo zakładanych
    firm. Wie ktoś coś o tym więcej?

    --
    Jakub

  • 2. Data: 2005-08-12 13:08:21
    Temat: Re: Taniej mieć firmę...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Gdzieś mi się obuiło o uszy, że teraz dla zakładających działalność są
    > jakieś niższe opłaty/podatki, ale tyczy się to jedynie nowo zakładanych
    > firm. Wie ktoś coś o tym więcej?

    Obiecywali ulgi w opłatach na ZUS ....

  • 3. Data: 2005-08-12 13:30:26
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Obiecywali ulgi w opłatach na ZUS ....
    Chyba coś w granicach 250zł/m-c

    --
    Jakub

  • 4. Data: 2005-08-12 15:35:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@g...com> napisal(a):
    > Chyba coś w granicach 250zł/m-c

    Z czego 150 (mniej więcej) nie kosztuje, bo o tyle się pomniejsza
    należną zaliczkę o podatek dochodowy.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-08-12 15:38:16
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    Samotnik napisał(a):
    > Z czego 150 (mniej więcej) nie kosztuje, bo o tyle się pomniejsza
    > należną zaliczkę o podatek dochodowy.
    A może ktoś podać link do informacji o tych obniżkach?

    --
    Jakub

  • 6. Data: 2005-08-12 15:38:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@g...com> napisal(a):
    > A może ktoś podać link do informacji o tych obniżkach?

    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    05108/1/
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-08-12 15:49:23
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    Samotnik napisał(a):
    > http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    05108/1/
    Ok, czyli spełniając te wymogi, opłata miesięczna którą będzie trzeba
    odprowadzać to właśnie te 254,84 PLN i nic więcej? Nie mówię o
    podatkach, tylko o tym, że gdy będę miał zastój, to poniosę tylko te
    koszty? I czy jeśli pracuję już na etacie to będę musiał i tutaj
    odprowadzać składkę zdrowotną, czy może jeszcze jakieś koszty zostaną
    przycięte?

    --
    Jakub

  • 8. Data: 2005-08-12 15:55:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@g...com> napisal(a):
    05108/1/
    > Ok, czyli spełniając te wymogi, opłata miesięczna którą będzie trzeba
    > odprowadzać to właśnie te 254,84 PLN i nic więcej?

    No, w zasadzie to nie.

    > Nie mówię o
    > podatkach, tylko o tym, że gdy będę miał zastój, to poniosę tylko te
    > koszty?

    Tak.

    > I czy jeśli pracuję już na etacie to będę musiał i tutaj
    > odprowadzać składkę zdrowotną, czy może jeszcze jakieś koszty zostaną
    > przycięte?

    Jeśli zarabiasz... no, teraz to zmieniono, ale chyba jest napisane w tym
    artykule ile - do teraz to była pensja minimalna, teraz jest *chyba* 60%
    średniej pensji (niemal na pewno się mylę, nie pamiętam dokładnie). No,
    jeśli zarabiasz na etacie conajmniej tyle, to nie płacisz składek
    społecznych. Tylko zdrowotne, które w większości odliczasz od podatku
    dochodowego (czyli lata Ci to sześćdziesiątką, bo czy masz te 150 zł
    zapłacić na konto ZUS, czy na konto US w formie podatku, to Tobie jest
    ryba).
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-08-12 16:17:48
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Samotnik wrote:

    >do teraz to była pensja minimalna, teraz jest

    I na szczescie jest nadal

    > *chyba* 60% średniej pensji

    Niczego takiego nie ma i nie bedzie w najblizszym czasie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-08-15 11:44:49
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Niczego takiego nie ma i nie bedzie w najblizszym czasie

    A skąd pewność że nie będzie w najbliższym czasie i ile czasu jest
    "najbliższy czas" wg ciebie?

    --
    PawełJ