  • 1. Data: 2005-08-01 20:00:23
    Temat: Zawieszenie DG - ZUS? możliwe są oszczędności?
    Od: Adrian Dąbrowa <"webmaster[!nospam!]"@informer.kom.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    pewnie już było, ale grzecznościowo w imieniu kolegi pytam - jak sprawa
    wygląda tzw "oszczędnościami". Kolega ma stały krąg Klientów, z którymi
    rozlicza się 1/miesiąc, faktury i ew. wpłaty generowane są na jego konto
    tylko w trakcie 2-3 dni w miesiącu. Maksymalnie.
    Czy w związku z tym może on zaoszczędzić na ZUS-ie? wiadomo, że składka
    zdrowotna czyli ca. 150 PLN/miesięcznie pozostanie, ale co z resztą?

    Kolega jest Vatowcem, rozlicza się za pomocą podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.
    Z przyczyn oczywistych (głównie bandycko wysokiej kwoty ZUS), chciałby
    zorientować się jak można ugryźć tę sprawę...

    pozdrawiam i dziękuję w imieniu kolegi,

    Adrian

    PS. Jeśli strzeliłem jakąś gafę - to tylko niewiedza mnie tłumaczy, no
    ale po to właściwie powstały GD.

  • 2. Data: 2005-08-01 20:10:28
    Temat: Re: Zawieszenie DG - ZUS? możliwe są oszczędności?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > rozlicza się 1/miesiąc, faktury i ew. wpłaty generowane są na jego konto
    > tylko w trakcie 2-3 dni w miesiącu. Maksymalnie.
    Czyli co? Pracuje 2-3 dni w miesiącu?to niech pracuje chociaż te 20 to
    będzie miał na zus i nie będzie mu tak bardzo szkoda.
    > Czy w związku z tym może on zaoszczędzić na ZUS-ie? wiadomo, że składka
    > zdrowotna czyli ca. 150 PLN/miesięcznie pozostanie, ale co z resztą?
    Teoretycznie może. Praktycznie to będzie niezgodne z prawem - pracuje cały
    miesiąc więc nie może wyrejestrować dg.

> [...]
    > Z przyczyn oczywistych (głównie bandycko wysokiej kwoty ZUS), chciałby
    > zorientować się jak można ugryźć tę sprawę...
    Czyli chciałby zaoszczędzić ok 500 zł miesięcznie.
    > PS. Jeśli strzeliłem jakąś gafę - to tylko niewiedza mnie tłumaczy, no ale
    > po to właściwie powstały GD.
    A google po to żeby przejżeć o czym się na GD pisze.
    A na tej grupie dość często ostatnio ludzie piszą jak to zus
    niesprawiedliwie ich karze bandyckimi odsetkami za niezapłacone składki bo
    niby dwie faktury wystawiali na miesiąc to po co cały miesiąc płacić
    składki.
    500 zł to jest spora kwota dla niektórych Polaków. Niech twój kolega siądzie
    do internetu i sobie poczyta jak to zarobić na zusie.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2005-08-03 08:44:28
    Od: "D" <d...@o...pl>

> [...]
    > 500 zł to jest spora kwota dla niektórych Polaków. Niech twój kolega
    > siądzie do internetu i sobie poczyta jak to zarobić na zusie.

    poczytaj to
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/9021,placisz-zus
    -gdy-faktycznie-prowadzi

    fragment: (...) W piśmie z 4 marca 2005 r. (sygn. Fuu 400-307) departament
    ten potwierdził, że: "obowiązek ubezpieczeń społecznych osoby prowadzącej
    pozarolniczą działalność powstaje od dnia rozpoczęcia prowadzenia
    działalności, a ustaje z dniem zaprzestania jej wykonywania. Chodzi tu
    oczywiście o takie sytuacje, gdy prowadzenie firmy jest jedynym tytułem do
    ubezpieczeń."

    w koncu ZUS sie 'przyznal' ze chodzi o FAKTYCZNY okres wykonywania DG a nie
    od wpisu do ewid. do wyrej. z niej.
    w ustawie o ile wiem zmieniono wyraz 'prowadzenie' na 'wykonywanie'

    Domino