  • 1. Data: 2008-03-31 11:33:38
    Temat: Zawieszenie działalności
    Od: " 666" <u...@w...eu>

  • 2. Data: 2008-03-31 12:38:24
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: <s...@a...pl>

  • 3. Data: 2008-03-31 22:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2008, s...@a...pl wrote:

    >> To w końcu jest, czy nie ma??
    >> Z punktu widzenia:
    >> a) Urzedu gminy (wpis);
    >
    > NIE
    >
    >> b) ZUS (osoba prowadząca dz.g.);
    >

    > TAK / NIE

    A jest jakaś podstawa prawna dla "TAK"? ;)

    > nie wiem :)

    A tu mamy kfiatek - pewnie zostało po okresach, kiedy zawieszenie DG było
    prawnie uregulowane:
    http://www.stat.gov.pl/bip/56_PLK_HTML.htm
    +++
    Art. 42.
    1. W rejestrze podmiotów gospodarki narodowej, zwanym dalej
    „rejestrem podmiotów”, sš ujmowane następujšce informacje
    o osobach prawnych, jednostkach organizacyjnych nie majšcych
    osobowoœci prawnej oraz osobach fizycznych prowadzšcych
    działalnoœć gospodarczš [...]
    [...]
    5) data powstania, rozpoczęcia, zawieszenia, zakończenia działalnoœci,
    ---

    He, he.
    A po przeczytaniu części głównej art. 42 (przed ustępami) już zacząłem
    pisać odpowiedź, zaczynając od wielkiego "NIE" :)

    BTW: bardzo ciekawe, jakim dokumentem wskazuje się owo "zawieszenie"...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-04-01 06:59:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W druku GUS-owskim jest kratka do ewentualnego odhaczenia przy zmianie danych na
    okoliczność zawieszenia działalności.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-04-01 09:48:26
    Od: <s...@a...pl>

    > A jest jakaś podstawa prawna dla "TAK"? ;)

    Cośmi świta, że przy którejś formie opodatkowania jest chyba zdefiniowana
    mozliwość zawieszenia działalności. W ZUS na czas zawieszenia
    wyrejestrowaywało sie, potem rejestrowało ponownie. Napisałem TAK / NIE, bo
    w tym przypadku nie było chyba obaw, że za 9 lat odwiedzi nas smutny pan i
    powie: DAWAJ SKŁADKI za okres zawieszenia...
    Choć może racja, powinno być NIE.

  • 6. Data: 2008-04-01 09:50:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > Napisałem TAK / NIE, bo w tym przypadku nie było chyba obaw, że za 9 lat
    > odwiedzi nas smutny pan i powie: DAWAJ SKŁADKI za okres zawieszenia...

    A czy po tych aferach w ZUSie z zawieszaniem nie pojawiły się
    orzeczenia sądów na korzyść zawieszonych przedsiębiorców? Czyli jeśli
    ktoś faktycznie działalności nie prowadził, a jedynie nie wyrejestrował
    się z innych urzędów, to składek płacić nie musiał?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-04-01 10:45:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > sądów na korzyść zawieszonych przedsiębiorców? Czyli jeśli ktoś faktycznie
    > działalności nie prowadził, a jedynie nie wyrejestrował się z innych

    Oczywiście że tak, tyle że tytułem prawnym był brak prowadzenia, a nie
    zawieszenie jako takie.
    Czyli stan faktyczny, a nie deklarowany.