  • 1. Data: 2008-03-31 12:26:11
    Temat: Złoto inwestycyjne a zwolniony podatek Vat?
    Od: k...@g...com

    Witam Serdecznie,

    Mam następujące pytanie, nigdzie nie mogę dostać na nie odpowiedzi. W
    urzędzie skarbowym rozkładają ręce, doradca prawny urzędu mówi, że się
    nie zna. W przepisach nie jest to zbyt jasno wyjaśnione.

    Firma sprzedaje złoto inwestycyjne, zgodnie z przepisami na złoto
    inwestycyjne czystej postaci (sztabki), jest zwolnione z podatku Vat.
    Więc w momencie kiedy przychodzi Pan Kowalski kupuje złota na 50.000

    Więc dostaje fakturę vat na której jest napisane z/w

    Czy są limity po których obowiązkowo muszę płacić przestawić się na
    Vat 22%? (Bo tak mi powiedział Doradca Prawny) (10.000 euro i mam
    płacić 22%). Tylko to się nie trzyma przepisów, skoro złoto
    inwestycyjne jest zwolnione z vatu.

    Czy ktoś może interesował się przepisami związanymi z handlem złotem
    inwestycyjnym?

    Pozdrawiam,

    Karol Harlok

  • 2. Data: 2008-03-31 22:07:39
    Temat: Re: Złoto inwestycyjne a zwolniony podatek Vat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2008, k...@g...com wrote:

> [...]
    > Vat 22%? (Bo tak mi powiedział Doradca Prawny) (10.000 euro i mam
    > płacić 22%). Tylko to się nie trzyma przepisów, skoro złoto

    Nie mam pojęcia jak jest ze złotem, z ustawy wynika że jest zwolnione.
    Zwolnienie jest więc PRZEDMIOTOWE.
    No chyba ze jest jeszcze jakiś "hak" (na mój gust nie powinno być).
    Po polsku: nie zależy od tego, kto dokonuje sprzedaży, w szczególności
    nie ma nic do PODMIOTOWEGO zwolnienia sprzedawcy.
    To tak jak z najmem: jak ktoś najmuje lokal firmie, to po przekroczeniu
    kwoty 10 kEU musi zarejestrować się i płacić VAT (a wcześniej ma wybór,
    ale JEŚLI nie płaci, to ON jest zwolniony, a nie czynność).
    Ale jak wynajmuje na cele mieszkaniowe, to ów wynajem jest zwolniony
    przedmiotowo, więc f-ra jest "VAT zw" niezależnie od tego, czy sprzedawca
    zarabia w ten sposób pierwszy tysiąc złotych (w danym roku) czy
    drugi milion ;) - bo zwolniona jest *czynność*.
    I nawet jakby bardzo chciał (aby odliczać VAT od zakupów!) to VATu
    22% do wynajmu na cele mieszkalne doliczyć się nie da :>
    IMO ze złotem (patrząc w ustawę) powinno być tak samo.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-02 05:19:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > IMO ze złotem (patrząc w ustawę) powinno być tak samo.

    "Powinno byc" w sensie potocznym, czy prawnym? ;)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2008-04-02 07:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, MarcinJM wrote:

    > "Powinno byc" w sensie potocznym, czy prawnym? ;)

    Prawnym :)
    Czyli, trzymając się drastycznych przykładów, "ludzi bić się nie
    powinno", ale kara jest dlatego że choć nie powinno to jednak
    się da :O (znaczy można, choć nie wolno :))
    A że ustawodawca z rzadka aplikuje niespójne, a czasem i niekonstytucyjne
    przepisy, to zawsze należy się obawiać drugiego dna!

    pzdr, Gotfryd