  • 1. Data: 2005-07-06 17:18:57
    Temat: Zawieszenie działalności a składka ZUS.
    Od: "mar" <a...@o...pl>

    Przy pracy na etacie i prowadzeniu DG w 2003 roku wystapił brak obrotu.
    Spytałem w ZUS czy jest mozliwość zawieszenia płatności składki
    zdrowotnej bez wyrejestrowania firmy.

    Chociaż np. stąd : http://tinyurl.com/c9mdk
    wynika, że dziś jest to niemożliwe lub ryzykowne to mam pewne
    wątpliwości..

    Zdaje się ze przepisy ZUS w tej kwestii zmieniły się na jesieni 2003 .
    Gdy byłem informować się w ZUS (jeszcze w trakcie obowiązywania
    starych przepisów ) to pracownik ZUS zaproponował zawieszenie za pomocą
    kodów , ktore obecnie już nie występują (kod przyczyny wyrejestrowania
    płatnika do ZWPA).
    Gdy chciałem dokonać zawieszenia w US to pracownik ZUS który ZWPA
    przyjmował twierdził ,
    że kod przez niego zaproponowany (jeden z dwóch wtedy mających
    zastosowanie ) zwalnia z obowiązku zawieszenia w US .
    Dzięki czemu miałem mieć możliwość szybkiego wznowienia działalności,.
    informując ZUS do trzech dni po fakcie
    ( z tym, że składka zdrowotna będzie naliczona za cały miesiąc).
    Czy zatem obecne stanowisko ZUS prezentowane na grupie ( naliczanie
    składek u nieświadomych )
    grozi tym , że ZUS i w moim przypadku upomni się o zaległe składki
    pomimo tego , że wcześniej to sam ZUS zaproponował takie rozwiązanie ?
    A jesli istnieje ryzyko niedogadania się w tej kwestii to jak uciec
    przed odpowiedzialnością ( za niekompetencję pracownika ZUS) ?
    Czy nie lepiej zlikwidować działalność i w przyszłosci założyć nową
    firmę ?

    --
    mar