    From: "WIIW" <b...@h...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zegarek z zagranicy - mala rzecz, duzy problem
    Date: Fri, 13 Sep 2002 14:19:57 +0200

    Czesc

    Jest taka sytuacja:

    Kupuje szwajcarski zegarek w Pradze za ok 70.000 koron (7.000 zl). Prosze o
    czek TAX-FREE i ruszam w droge powrotna do polski. Zeby dostac zwrot
    czeskiego VATu u czeskich celnikow stempluje czek TAX-FREE i tu zaczyna sie
    problem. (swoja droga moze ktos wie jak wyglada odprawa czesko-polska jesli
    jedzie sie pociagiem?)

    Po pierwsze. Czy nalezy zglosic taki towar do oclenia czy nie zglaszac i
    udawac ze to mam jakis czas (w koncu to tylko zegarek :)

    Jesli zglosze to musze udowodnic ze zegarek pochodzi ze Szwajcarji (0% cla).
    Jak to zrobic?

    Dodatkowo celnicy dowala mi 22% VAT, chyba ze jest jakis przepis o ktorym
    nie wiem i to jest wlasciwe pytanie.

    Czy jest jakis sposob zeby bez bolu przewiezc taki zegarek (jakies przepisy
    na ktore mozna sie powolac)?

    Pozdrawiam
    WIIW