  • 1. Data: 2002-02-24 18:47:59
    Temat: Zlecenie czy dzieło?
    Od: "Marek Rz." <n...@r...pl>

    Dwa pytanka w kwestii umów:

    1. Kolega nie prowadzący działalności robi oprogramowanie, chcę je
    sprzedawać. Będę sie z nim rozliczać kwotą od sprzedanej sztuki. Pod jaką
    umowę to podpada?
    Jak powinna wyglądać umowa, by mogło to być dzieło (KUP 50%) ?

    2. czy prowadząc działalność mogę zawierać umowy o dzieło (w zakresie w
    jakim prowadzę działalność) ?
    np. Straż Pożarna, która nie jest płatnikiem VAT, chce bym zrobił dla nich
    jakieś oprogramowanie. Przy umowie o dzieło kwota będzie dużo niższa, bo nie
    ma Vat-u, którego i tak by nie odliczyli, a i koszty 50%...
    tylko czy mi sie nikt nie przyczepi... ?

  • 2. Data: 2002-02-26 07:54:35
    Temat: Re: Zlecenie czy dzieło?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002 19:47:59 +0100, "Marek Rz."
    <n...@r...pl> wrote:

> [...]
    >umowę to podpada?
    >Jak powinna wyglądać umowa, by mogło to być dzieło (KUP 50%) ?

    Sam na ten temat chciałbym się dowiedzieć, ale grupa nabrała wody w
    usta...

    >2. czy prowadząc działalność mogę zawierać umowy o dzieło (w zakresie w
    >jakim prowadzę działalność) ?

    Nie.

    >np. Straż Pożarna, która nie jest płatnikiem VAT, chce bym zrobił dla nich
    >jakieś oprogramowanie. Przy umowie o dzieło kwota będzie dużo niższa, bo nie
    >ma Vat-u, którego i tak by nie odliczyli, a i koszty 50%...

    Trudno. Takie życie...

    >tylko czy mi sie nikt nie przyczepi... ?

    Przyczepi się.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-02-26 18:14:08
    Od: "Embyrys" <e...@w...pl>

> [...]

    IMHO moze to byc umowa o dzielo. Musi wygladac jak zamowienie konkretnego
    programu. Rozwiazywala by przy okazji takze kwestie praw autorskich. Bo
    inaczej kolega za kazdym razem musial by Ci udzielac pozwolenia na sprzedaz.

    Krzysiek