  • 1. Data: 2002-04-26 07:21:13
    Temat: Zły NIP na fakturze
    Od: "Bogdan Kwietniak" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Przez pośrednika zamówiłem materiały budowlane i wszystko byłoby OK, ale
    na otrzymanej fakturze jest błąd w numerze NIP. I mam kilka pytań:
    Czy mogę zgłosić się do wystawcy faktury o jej poprawienie?
    Poprawią czy wykopią za drzwi?
    Co mówić, jak tłumaczyć, jakich argumentów użyć?

    Liczę na pomoc

    BogdanKa

  • 2. Data: 2002-04-26 07:28:43
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: "grzechutek" <g...@p...onet.pl>

    Jak wykopią - idź do Urzędu Skarbowego...albo do jakiejśc takiej
    instytucji...
    Albo do PIH'u...
    Sklepy zazwyczaj boja się takich Urzędów i kontaktów z nimi - powinni
    podpisac notę korygującą...bez problemu.
    Karolka

  • 3. Data: 2002-04-26 07:29:09
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Bogdan Kwietniak" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę zgłosić się do wystawcy faktury o jej poprawienie?
    > Poprawią czy wykopią za drzwi?
    > Co mówić, jak tłumaczyć, jakich argumentów użyć?

    Witam
    Trzeba wystawic note korygujaca, podpisana przez kontrahenta podlaczyc do
    faktury i po klopocie.
    Pozdrawiam Krzysztof

  • 4. Data: 2002-04-26 07:29:23
    Od: "Paweł Żurawski" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy mogę zgłosić się do wystawcy faktury o jej poprawienie?
    > Poprawią czy wykopią za drzwi?
    > Co mówić, jak tłumaczyć, jakich argumentów użyć?

    Jako firma możesz wystawić odbiorcy notę korygująca błędny numer NIP, nie
    wiem jak jest przypadku osób prywatnych, ale pewnie tak samo. Myślę że
    najlepiej zwróć się do sprzedawcy i zapytaj się jakie są możliwości
    poprawienia faktury, większość programów umożliwia ponowne wydrukowanie
    faktury.
    Wykopać cię za drzwi raczej nie może, przecież jesteś klientem.

    Pozdrawiam
    Paweł.

  • 5. Data: 2002-04-26 07:34:04
    Od: "Marcin Rzucidło" <r...@p...onet.pl>

    Gdy chodzi o fakturę związaną z ulgą budowlaną, tzn. odbiorcą jest osoba
    fizyczna, NIE MUSISZ mieć NIP-u kupującego na fakturze. Więc lepiej nie
    podawać NIP-u.
    Gdy już masz zły, to wtedy niestety, ale powinieneś poprosić sprzedawcę o
    wystawienie faktury (noty) korygującej.

    MR

  • 6. Data: 2002-04-26 07:53:09
    Od: "Paweł Żurawski" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Rzucidło" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podawać NIP-u.
    > Gdy już masz zły, to wtedy niestety, ale powinieneś poprosić sprzedawcę o

    Notę korygującą wystawia tylko odbiorca, a nie wystawca.

    Pozdrawiam
    Paweł.

  • 7. Data: 2002-04-26 09:09:08
    Od: "Mirek Kosmala" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aaav28$8u1$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Czy mogę zgłosić się do wystawcy faktury o jej poprawienie?
    > Poprawią czy wykopią za drzwi?
    > Co mówić, jak tłumaczyć, jakich argumentów użyć?

    prawdopodobnie oddasz starą fakturę i dostaniesz nową z poprawionym jedynie
    numerem NIP.
    Proceder nielegalny, powszechnie stosowany, upraszczający życie.
    Nie zakładaj od razu, że będą nieżyczliwi bo przypomina to kawał o zajączku,
    lisicy i patelni.

  • 8. Data: 2002-04-26 09:32:59
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-26 11:09, Użytkownik Mirek Kosmala napisał:

    > Nie zakładaj od razu, że będą nieżyczliwi bo przypomina to kawał o zajączku,
    > lisicy i patelni.

    Nie znam. Opowiedz!!!!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-04-26 10:11:44
    Od: "Marcin Rzucidło" <r...@p...onet.pl>

    Pytanie co to jest nota korygująca a co faktura korygująca? Dla mnie to
    samo. Jest jakaś różnica?
    A jeśli nie, to sprzedawca wystwia fakturę korygującą.
    MR

  • 10. Data: 2002-04-26 10:56:55
    Od: "Magdalena Gierlotka" <w...@c...pl>

    > Pytanie co to jest nota korygująca a co faktura korygująca? Dla mnie to
    > samo. Jest jakaś różnica?
    > A jeśli nie, to sprzedawca wystwia fakturę korygującą.

    W skrocie: nota dotyczy informacji niefinansowych a faktura finansowych
    (kwoty uslug, stawki podatki itp).
    Note wystawia odbiorca faktury a fakture korygujaca wystawca faktury.
    Pozdrawiam
    Magda