  • 1. Data: 2006-01-24 21:52:51
    Temat: Zmiana rezydencji podatkowej
    Od: "bart" <n...@m...ru>

    Witam.
    Jak ma się podatek od oszczędności do zmiany rezydencji podatkowej. Chcę
    wyjechać za granicę, nie chcę mieć nic wspólnego z fiskusem. Czy mogę mieć w
    Polsce konta bankowe, z których jakieś tam groszowe zyski są - z odsetek?
    Wogóle w jaki sposób US sprawdza, czy w Polsce podatnik nie ma dochodów?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-31 00:00:24
    Temat: Re: Zmiana rezydencji podatkowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006, bart wrote:

    > Witam.
    > Jak ma się podatek od oszczędności do zmiany rezydencji podatkowej.

    IMHO - nijak. Pobierany jest przez płatnika, wyliczany ryczałtowo.
    Zadem podatnik nie ma obowiazku rozliczania się z jego tytułu
    z US.
    AFAIK jedynym wyjątkiem jest, jeśli podatnik zechce dostać zwrot
    w razie niesłusznego naliczenia tego podatku - bo bank nie ma
    prawa do odliczenia korekty od przyszłych podatków.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)