  • 1. Data: 2006-01-24 20:17:35
    Temat: zaległości w opłacaniu składek zdrowotnych w ZUS - jak uregulować?
    Od: "more" <m...@n...pl>

    Witam,

    W ub. roku prowadziłem DG, którą zamykam w lutym br. Oprócz prowadzenia DG,
    byłem zatrudniony na umowie-zleceniu, co spowodowało,iż w ZUS opłacałem
    jedynie składkę zdrowotną. Niestety, z powodu problemów finansowych nie
    uiściłem dwóch składek, co chciałbym w tym momencie nadrobić.

    Czy wystarczy przesłać im należne kwoty (z jakąś "górką uwzgl. odsetki ? A
    pro pos : jaka wysokość odsetek?) czy też muszę udać się do pałacu i prosić,
    aby zechcieli przyjąć ode mnie daninę? Jak to zrobić najsprawniej ? Chcę im
    zapłacić i mieć spokój od tej bandy.

    PS> W US te składki podawałem jako koszt DG.Czy to duże "przestęstwo"?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2006-01-25 09:51:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    more wrote:

> [...]
    > w tym momencie nadrobić.
    >
    > Czy wystarczy przesłać im należne kwoty (z jakąś "górką uwzgl. odsetki

    Wystarczy. Rozumiem, że deklaracje były składane poprawnie, lub byłeś
    ze składania zwolniony.

    > ? A pro pos : jaka wysokość odsetek?)

    http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/odsetkowy/
    lub
    http://podatki.pl/kalkulatory/odspod.php5
    lub google, "kalkulator ZUS"

    > czy też muszę udać się do pałacu
    > i prosić, aby zechcieli przyjąć ode mnie daninę? Jak to zrobić
    > najsprawniej ? Chcę im zapłacić i mieć spokój od tej bandy.

    Jeśli sam nie policzysz odsetek to w ZUS ci policzą. Czasem nawet
    telefonicznie. Poza tym nie ma powodów do wizyty.

    Tak. Duże. Składki zdrowotne (nawet zapłacone) nigdy nie są kosztem.
    7,75% podstawy naliczania składek zapłaconych odliczasz od podatku.

  • 3. Data: 2006-01-25 11:27:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    more wrote:

    > W ub. roku prowadziłem DG, którą zamykam w lutym br. Oprócz
    > prowadzenia DG, byłem zatrudniony na umowie-zleceniu, co
    > spowodowało,iż w ZUS opłacałem jedynie składkę zdrowotną.

    Oczywiście wiesz o tym, że to zwolnienie z płacenia pozostałych skłądek
    pzrestało obowiązywać 1 listopada 2005? I do 7 listopada właśnie miałeś
    obowiązek związek złożyć nowe zgłoszenie ZUA i zacząć płacić pozostałe
    składki.

  • 4. Data: 2006-01-25 20:18:58
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    > pzrestało obowiązywać 1 listopada 2005? I do 7 listopada właśnie miałeś
    > obowiązek związek złożyć nowe zgłoszenie ZUA i zacząć płacić pozostałe

    E no - nie strasz kolesia! - moze zarabia na tym zleceniu np 1800 zl / m-c i
    nadal go zwolnienie obejmuje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-01-26 08:32:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    SDD wrote:

    > E no - nie strasz kolesia! - moze zarabia na tym zleceniu np 1800 zl /
    > m-c i nadal go zwolnienie obejmuje.

    Założę się, że w tym wypadku wybrałby płacenie skłądek z UZ a nie z DG
    ;-)