  • 1. Data: 2003-05-16 12:37:24
    Temat: Zmiana wartości środka trwałego
    Od: "staff" <p...@g...pl.no.spam>

    Witam!

    Załóżmy, że mam środek trwały, np. komputer. Amortyzuję go sobie spokojnie,
    aż tu nagle muszę np. wymienić w nim procesor. Kupuję nowy i wstawiam go w
    miejsce starego. Wtedy wartość komputera zmniejsza się o zamortyzowaną
    wartość starego procesora i zwiększa o koszt nabycia nowego, tak?

    Jak taki komputer dalej amortyzować? Policzyć nowe stawki od nowej wartości
    (z uwzględnieniem dotychczasowej amortyzacji) i dalej amortyzować według
    nich?

    Co ze starym procesorem? Czy mogę go np. sprzedać? Jak to zaksięgować, czy
    to będzie mój przychód? Czy mogę wrzucić sobie jego aktualną wartość
    (pomniejszoną o dotychczasową amortyzację) w koszta?

    Pozdrawiam
    staff

  • 2. Data: 2003-05-16 13:37:36
    Temat: Re: Zmiana wartości środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2003, staff wrote:

> [...]
    >+ miejsce starego. Wtedy wartość komputera zmniejsza się o zamortyzowaną
    >+ wartość starego procesora i zwiększa o koszt nabycia nowego, tak?

    Najwyraźniej nie :)
    W UoPDoOF jest zapis że zmiana wartości początkowej ma miejsce
    przy wkładaniu i wyjmowaniu elementów o cenie jednostkowej
    >3500zł. Jednocześnie nie dość jasno zapisano o "sumowaniu
    rocznym" do kwoty 3500 zł.
    Jeśli procesor jest tańszy niż 3500 zł - ja bym dał w KUP, a ew.
    sprzedaż starego - w przychód.

    >+ Jak taki komputer dalej amortyzować? Policzyć nowe stawki od nowej wartości
    >+ (z uwzględnieniem dotychczasowej amortyzacji) i dalej amortyzować według
    >+ nich?

    Jeśliby zmieniała ci się wartość początkowa - to IMO tak.

    >+ Co ze starym procesorem? Czy mogę go np. sprzedać? Jak to zaksięgować, czy
    >+ to będzie mój przychód? Czy mogę wrzucić sobie jego aktualną wartość
    >+ (pomniejszoną o dotychczasową amortyzację) w koszta?

    J.w. - "jeśliby zmieniała się wartość początkowa"...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któremu karta grafiki raczyła paść w 14 miesiącu eksploatacji :<)