  • 11. Data: 2018-07-02 12:27:52
    Temat: Re: Zniosą kilometrówkę w 2019?
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 25.06.2018 o 20:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "marios"  napisał w wiadomości grup
    rzyszlym-roku-wprowadzimy-9-proc-stawke-cit,2573857,
    4211

    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/l
    easing-przestanie-się-opłacać-oto-szczegóły-zmian-wp
    rowadzanych-przez-mf/ar-AAyNiqk

    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/zmiany-zapow
    iadane-przez-mf-leasing-straci-na-atrakcyjności/ar-A
    AyZDbJ

    > "Leasing przestanie sie oplacac".
    >
    > J.

    np.: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/kalkulator-wynagro
    dzen
    (tu ładnie widać w rozbiciu na składniki)

    Aby zarobić 2912 zł na czysto, muszę wypracować 5001 zł brutto.

    Doliczam składki po stronie pracodawcy (czyli podatek częściowo ukryty), bo
    on przecież musi to wpłacić z tego co Ty wypracowałeś, pieniądze mu z nieba
    nie spadają. Pracodawca nie ma zysku (0zł), od którego zresztą też musiałby
    zapłacić podatek. Powiedzmy był słaby miesiąc i jest "po kosztach" (a raczej
    na minusie doliczając inne koszty prowadzenia DG, ale pomińmy chwilowo)

    100%/5001zł*2912zł = 55,328 %,
    100%-55% = 45% zabierane na różne podatki,
    a emerytura jest tak samo wirtualna jak reklamy w TV o emerytach na
    Wyspach Kanaryjskich.

    Idę do Pana Sławka, wykonuję usługę i wyjmuje on z portfela 100zł.

    Z tych 100zł, 45zł oddaję "państwu".
    zostaje 55zł
    i idę do pana Henia i płacę mu 55zł za przepchanie kanalizacji w domu.
    Pan Henio z 55zł oddaje 45% "państwu" - ok. 25zł.
    Panu Heniowi zostało 30zł na czysto.

    Przepchanie rury kosztowało 30zł dla pana Henia i 70zł dla "państwa".

    .. Pan Henio kupuje sobie lepszą flaszkę, z której oddaje państwu pewnie z
    20zł+ ...

    Ale wszystko to mało..

  • 12. Data: 2018-07-02 14:24:25
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 02.07.2018 o 12:27, marios pisze:

    > .. Pan Henio kupuje sobie lepszą flaszkę, z której oddaje państwu pewnie z
    > 20zł+ ...

    ps. zapomniałem - we flaszce jest VAT, pomijałem go,
    więc może też dodajmy go panu Sławkowi

    Pan Sławek wyjmuje z portfela 100zł (w tym 23% vat)
    Pan Henio ma chyba 8% vat na usługi budowlane (podpada?)