  • 1. Data: 2010-01-24 08:11:01
    Temat: Zrobiłam spis z natury, i co?
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Witam,

    ale nie chodzi o to żeby się chwalić :) Na koniec roku zrobiłam spis z
    natury,
    wartość tego spisu to np. 5000zł. Poprzedni spis wynosił 0zł.

    I teraz mam problem co zrobić z tą wartością - w internecie spotkałam dwie
    sprzeczne
    informacje:

    A) - wpisać go do kolumny KPIR "dodatkowe przychody" i zsumować z dochodami
    B) - wpisać go do książki ale nie sumować, lecz doliczyć do dochodu w
    zeznaniu rocznym

    Aktualnie wybrałam opcję B, a ponieważ program, którego używam do
    prowadzenia KPIR nie potrafi
    nie sumować wpisywanych wartości, wobec tego w kolumnę z przychodami
    wpisałam 0,00zł, ale w opisie
    zdarzenia jest "Spis z natury na dzień 31.12.2009 wynosi 5000zł".

    Czy ktoś potwierdzi, czy postępuję prawidłowo, a jeżeli nie, jak to
    powinno wyglądać?

    z góry dziękuję ;)
    Gwyn

  • 2. Data: 2010-01-24 10:00:56
    Temat: Re: Zrobiłam spis z natury, i co?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gwyn w <news:op.u602cnv3bd5dre@arrow>:

    > Witam,

    > wartość tego spisu to np. 5000zł. Poprzedni spis wynosił 0zł.

    Wartość nie ma znaczenia.

> [...]

    > A) - wpisać go do kolumny KPIR "dodatkowe przychody" i zsumować z dochodami
    > B) - wpisać go do książki ale nie sumować, lecz doliczyć do dochodu w

    C) Przeczytać cały wątek <http://42.pl/gg/hi5om9$12f$1@news.interia.pl>,
    zapoznać się z treścią dostępną po kliknięciu w podane w wątku linki

    > Aktualnie wybrałam opcję B, a ponieważ program, którego używam do
    > prowadzenia KPIR nie potrafi

    Zmienić program/prowadzić KPiR ręcznie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-01-24 16:49:09
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Dnia 24-01-2010 o 11:00:56 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > C) Przeczytać cały wątek <http://42.pl/gg/hi5om9$12f$1@news.interia.pl>,
    > zapoznać się z treścią dostępną po kliknięciu w podane w wątku linki
    Dzięki. Podsumowując dla kogoś kto będzie szukał - wartość spisu wpisujemy
    w kolumnę 15.
    Dochód roczny wyliczamy na dodatkowej kartce wg wzoru pokazanego w dodatku
    do rozporządzena:

    > Zmienić program/prowadzić KPiR ręcznie

    Po co zmieniać, skoro spisu nie wpisuje się jednak do kolumny "pozostałe
    przychody",
    więc nie ma się co sumować?

    pozdrawiam
    Gwyn