  • 1. Data: 2010-01-24 10:35:30
    Temat: Fałszywy NIP nie zawsze
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://www.rp.pl/artykul/423182.html

    Agent wystawi fakturę z fikcyjnym NIP

    Policja i służby będą się posługiwać specjalnym NIP. Wystawione przez nich
    faktury trafią na rynek. Nie przewidziano żadnej ochrony dla uczciwych firm

    Ministerstwo Finansów przygotowało projekt rozporządzenia, które ma
    poprawić skuteczność działania m.in. policji, CBA, ABW czy Agencji Wywiadu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x2.php

  • 2. Data: 2010-01-24 11:15:54
    Temat: Re: Fałszywy NIP nie zawsze
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hjh7pp$fd2$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    >
    > Ministerstwo Finansów przygotowało projekt rozporządzenia, które ma
    > poprawić skuteczność działania m.in. policji, CBA, ABW czy Agencji Wywiadu.

    A wystarczyłoby po prostu nie robić z uczciwych ludzi przestępców, ale jak
    wiadomo "socjalizm zwalcza..."

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-01-27 23:28:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > faktury trafią na rynek. Nie przewidziano żadnej ochrony dla uczciwych firm

    Do tego odnoszę wrażenie, że ktoś tu na coś upadł:

    +++
    Jego nadanie będzie objęte tajemnicš państwowš.
    Dokumentacja zwišzana z NIP podlega tajemnicy skarbowej.
    ---

    Acha.
    Nie wiem, czy ten ktoś puknął się przy tym o coś czy nie, ale
    najwyraźniej wziął i zapomniał że dane przedsiębiorców są *JAWNE*.

    Po polsku: tu tego NIPu nie będzie:
    http://www.stat.gov.pl/regon/
    ...i w bazie "europejskiej też nie będzie.
    I REGONU nie będzie nikt umiał podać.
    Ani numeru KRS.
    Yyyyy...asssne.
    To jest najwyraźniej pułapka na osłów i jeleni, a nie na przestępców,
    i tak jak piszą w komentarzach, powpadają w nią co uczciwsi lamerzy.
    Nieuczciwi być może też ;) (ale lamerzy, a nie "prawdziwi" przestępcy,
    na ogół obkuci w prawie bardziej niż cała nasza grupa razem wzięta).
    Więc co, ma toto służyć łowieniu płotek i komplikowania życia
    uczciwym?

    > Ministerstwo Finansów przygotowało projekt rozporządzenia, które ma
    > poprawić skuteczność działania m.in. policji, CBA, ABW czy Agencji Wywiadu.

    "MF przygotowało"? A nie zlecili tego aby studentom w ramach pracy
    dyplomowej "żeby było taniej"? ;)
    Bo opis wskazuje na *zupełny* brak doświadczenia projektanta tego
    "pomysłu", z pomysłem utajnienia czegoś co MUSI zostać jawnie podane
    na czele.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, ZUS...)

  • 4. Data: 2010-01-28 07:20:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2010 o 00:28:04 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Więc co, ma toto służyć łowieniu płotek i komplikowania życia
    > uczciwym?

    Tylko co to znaczy `uczciwym`. Bo przecież jutro może wejść w życie
    przepis:
    `terrorystami są: (...) oraz piszący na grupy pl.soc* z adresów z
    końcówką com.pl`.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-28 10:18:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 28 Sty, 08:20, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Tylko co to znaczy `uczciwym`. Bo przecież jutro może wejść w życie
    > przepis:
    >   `terrorystami są: (...) oraz piszący na grupy pl.soc* z adresów z
    > końcówką com.pl`.

    Terrorystą może nie, ale przestępcą to taki Małysz czy inny Amman
    _już_ jest: http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=727

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2010-01-28 11:07:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2010 o 11:18:46 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

    > Terrorystą może nie, ale przestępcą to taki Małysz czy inny Amman
    > _już_ jest: http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=727

    Czytałem już, demokracja ludowa w natarciu :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-28 19:48:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Jan 2010 00:28:04 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >na ogół obkuci w prawie bardziej niż cała nasza grupa razem wzięta).
    > Więc co, ma toto służyć łowieniu płotek i komplikowania życia
    Nie bardzo rozumiem o co w ogole w tym chodzi.
    Policja pod falszywym NIPem bedzie wystawiac faktury i rozsylac je do
    wszystkich przedsiebiorcow i sprawdzac czy ktos sobie ich nie
    zaksiegowal?

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2010-01-28 20:24:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2010 o 20:48:56 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem o co w ogole w tym chodzi.
    > Policja pod falszywym NIPem bedzie wystawiac faktury i rozsylac je do
    > wszystkich przedsiebiorcow i sprawdzac czy ktos sobie ich nie
    > zaksiegowal?

    Chodzi o to że krok po kroku policja i służby specjlane zdobywają
    coraz większe uprawnienia. I o ile każde pojedyńcze uprawnienie
    to takie ziarnko piasku, o tyle jeśli porównasz sobie co było 20 lat temu
    a co jest teraz (niekoniecznie w Polsce, bo u nas to i bez uprawnień robią
    co chcą,
    a wcześniej był PRL), to zobaczysz jak daleko to wszystko zaszło
    i co zostało z tych mitycznych "zachodnich demokracji"

    --
    Tomek