  • 1. Data: 2006-03-21 13:07:28
    Temat: Związek Zawodowy
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Co się księguje w takiej organizacji jak związek zawodowy?
    CIT 2 - zwolniony z obowiązku składania.
    CIT 8 jak najbardziej tżeba złożyć.
    Ale zasadnicze pytanie czy to ma być pełna księgowość?
    Słyszałem ze są jakieś uproszczenia dla takich organizacji?

  • 2. Data: 2006-03-21 22:37:01
    Temat: Re: Związek Zawodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, Anow wrote:

    > Ale zasadnicze pytanie czy to ma być pełna księgowość?

    IMHO chodzi o pełną księgowość uproszczoną :)
    Nie bić, ja pełną księgowość to z daleka... po prostu nie wszystkie
    elementy księgowości wtedy się prowadzi, ale trzeba podkreślić
    że nie jest to KPiR tylko księgi właśnie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-23 08:03:33
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Anow" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale zasadnicze pytanie czy to ma być pełna księgowość?
    > Słyszałem ze są jakieś uproszczenia dla takich organizacji?

    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_punkt=38&id_temat_htm
    l=29505

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-23 21:30:25
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@a...pl>

    Witam
    Dokladniej to jest tak, cit 2 owszem mozna nie skladac pod warunkiem, ze
    zwiazek nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej, dodatkowo us musi wyrazic na
    to zgode. Cit 8 trzeba rocznie skladac wraz z dokumentacja, czyli bilans,
    rachunek zyskow i strat i informacja dodatkowa. Co do ksiag, to uproszczenia
    w tej materii sa mniejsze, ksiegi maja byc a jak juz sa to musza spelniac
    odpowiedznie zasady okreslone w ustawie o rachunkowosci i innych przepisach.
    Fakt ze zwiazek nie bedzie osiagal dochodow inych oprocz statutowych sprawia
    ze nie ma potrzeby rozbudowy takiego planu kont i wielu ewidencji, ktore sa
    wymagane w dzialanosci gospodarczej. Proponuje pogrzebac w przepisach to
    powinno troche pomoc, ale podstawy opisalem wyzej.