  • 1. Data: 2006-03-21 09:06:14
    Temat: samochód na DG jeszcze raz
    Od: "Adam K" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową DG i stałem się szczęśliwym (?) posiadaczem 20-letniego
    samochodu, który kupiłem za 100zł. Chciałbym wrzucać koszty paliwa w KUP.
    Dowiedziałem się, że mogę ten samochód wpisać w EŚT, zamortyzować jednorazowo,
    itd. lub nie wpisywać w EŚT, tylko jednorazowo odliczyć sobie jego wartość i
    potem odliczać faktury za paliwo. W związku z tym mam pytanie: która opcja
    jest lepsza, z wpisem do EŚT czy bez? Jeśli bez, to jak ma się do tego
    wpisywanie numeru rej. na fakturach za paliwo?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    A.K.

  • 2. Data: 2006-03-21 09:18:33
    Temat: Re: samochód na DG jeszcze raz
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    Adam K <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    >W związku z tym mam pytanie: która opcja
    > jest lepsza, z wpisem do EŚT czy bez? Jeśli bez, to jak ma się do tego
    > wpisywanie numeru rej. na fakturach za paliwo?

    Sam musisz zdecydowac ktora jest lepsza. Przejmujesz sam. na firme
    i wszystkie koszty z nim zwiazane stanowia KUP, lub prowadzisz
    kilometrowke (klaniaja sie google) i wg niej rozliczasz wydatki na samochod.
    Poszukaj w sieci - temat bardzo popularny i wyczerpujaco omowiony.

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-03-21 10:01:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, Adam K wrote:

> [...]
    > itd. lub nie wpisywać w EŚT, tylko jednorazowo odliczyć sobie jego wartość i

    A wątki z ostatnich kilku tygodni przejrzałeś ??
    Warunkiem odliczania *bez prowadzenia kilometrówki* jest (wg ustawy)
    wpisanie samochodu do EST!
    Dokładniej: odliczanie wydatków przysługuje "od wszystkiego", ale dla
    samochodów jest takie ograniczenie że *jeśli* nie są ujęte w EST to
    wydatki na nie limitowane są kilometrówką!

    > W związku z tym mam pytanie: która opcja
    > jest lepsza, z wpisem do EŚT czy bez?

    "Lepsza" ? - nie wiem ;)
    Zauważ że niewpisywanie samochodu (lub komputera) do EST pociąga za sobą
    jeszcze jeden problem.
    W razie jak się zdarzy wydatek ponad 3500 zł klasyfikujący się na
    "ulepszenie". Od ładnych paru lat szukany jest ktoś kto wyjaśni co
    i jak wtedy się dzieje, najlepiej jakby kontrola US się go przyczepiła
    i odwołał się do NSA - wtedy będziemy mieli jasność jak ma być ;>

    > Jeśli bez, to jak ma się do tego
    > wpisywanie numeru rej. na fakturach za paliwo?

    "nijak" ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-21 12:22:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, and wrote:

    > Sam musisz zdecydowac ktora jest lepsza. Przejmujesz sam. na firme
    > i wszystkie koszty z nim zwiazane stanowia KUP

    No właśnie nie.
    Przejęcie na firmę nie wystarczy.
    On ma samochód którego wartość początkowa nawet nie zobowiązuje
    do wpisania do ewidencji wyposażenia!!
    Więc może "przejąć" po prostu zaliczając dowód nabycia w koszty i już.

    > lub prowadzisz kilometrowke

    ...mimo "przejęcia na firmę"!
    Warunkiem jest wpis do EST, jednak (a nie bycie w majątku firmowym).

    > (klaniaja sie google)

    Ano ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd