  • 1. Data: 2005-08-28 20:10:51
    Temat: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Witam,
    Rozpoczynam DG, narazie korzystajac ze zwolnienia podmiotowego z VAT.
    Zgodnie z ustawa o VAT, Art. 113:

    "ust. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej
    nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w
    złotych odpowiadającej równowartości 10 000 euro. Do wartości sprzedaży nie
    wlicza się kwoty podatku."

    Chcialbym zakupic uslugie utrzymania serwera (hostingu) w USA, jednak:

    "ust 13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i
    usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca"

    Czy w takim wypadku kupujac te uslugi w USA strace mozliwosc zwolnienia
    podmiotowego z VAT?

    Tomasz

  • 2. Data: 2005-08-28 21:59:41
    Temat: Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w takim wypadku kupujac te uslugi w USA strace mozliwosc zwolnienia
    > podmiotowego z VAT?

    tak :(

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 3. Data: 2005-08-29 10:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Rafal M wrote:

    > Użytkownik "Tomasz" <t...@i...pl> napisał
    >
    > tak :(

    ...umiesz to rozpisać na drobne ?
    Bo pytanie chyba już kiedyś padło.
    A stan jest taki iż ustawa wyłącza ze zwolnienia określone czynności
    ale nie wyłącza ze zwolnienia podatnika wykonującego określone
    czynności. Różnica dość istotna, posługując się owym art. 133:
    +++
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się
    do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca,
    oraz
    podatników:
    ^^^^^^^^^^
    1) dokonujących dostaw:
    a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali,
    ---

    Czytając powyższy tekst można dojść do wniosku że przy imporcie
    ze zwolnienia wyłączony jest import (ale nie ma mowy o wyłączeniu
    podatnika !) zaś przy sprzedaży złota wyłączony jest podatnik.

    IMO wynikałoby z tego że dokonujący importu musi zapłacić
    VAT ale *nie* powoduje to utraty zwolnienia z innych czynności,
    ale jak sprzeda złoto to co innego ("wylatuje ze zwolnienia").

    Możecie skomentować ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)