  • 1. Data: 2002-04-26 12:40:12
    Temat: Zwolnienie z VAT
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    Kiedyś, rozpoczynając działalność (tłumaczenia tekstów) wybrałem zwolnienie
    z VAT. W tym roku rozszerzyłem zakres usług na usługi informatyczne
    (programowanie, szkolenia, konsulting w zakresie informatyki). Powstał
    problem: czy nie powinienem być VAT-owcem. Dyskutowałem trochę z panienką z
    okienka w US, ale nie była pewna. Zadzwoniłem do działu podatku VAT i tam
    stwierdzili, że nie muszę być VAT-owcem, skoro nie przekroczyłem 10.000 euro
    sprzedaży w zeszłym roku - zwolnienie dalej obowiązuje.

    Co wy na to? Z tego, co wiem, to większość znajomych informatyków jest na
    VAT-ie. Pytanie, czy musieli, czy chcieli być na VAT-ie?

    --
    Tomasz Lisowski

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 2. Data: 2002-04-26 22:14:38
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, Tomasz Lisowski wrote:
    [...]
    >+ z VAT. W tym roku rozszerzyłem zakres usług na usługi informatyczne
    >+ (programowanie, szkolenia, konsulting w zakresie informatyki).
    *********
    (fixed font, np. Courier; Arial NIE JEST fixed)
    Ustawa o VAT art.14.10:
    Zwolnień, o których mowa w ust. 1, 5 i 6 nie stosuje się do podatników
    [...] oraz podatników:
    [...]
    2) Świadczšcych usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa i
    rzeczoznawstwa, a także usługi jubilerskie.

    Obok napisali, ze "Minister właściwy...określi...listę
    usług" (do powyższego wyłączenia ze zwolnienia).
    Adresu listy nie mam :( ale jak ci zależy na zwolnieniu
    z VAT to mógłbyś szerokim łukiem obchodzić wszelkie
    formy doradztwa ;)
    [...]
    >+ Co wy na to? Z tego, co wiem, to większość znajomych informatyków jest na
    >+ VAT-ie. Pytanie, czy musieli, czy chcieli być na VAT-ie?

    A nie współpracują głównie z VATowcami ?
    Jeśli tak - to szkoda mniejsza: odbiorca usług i tak sobie
    VAT "utopi" to mu nie zależy; co prawda VAT od swojego zysku
    zapłacić trzeba :( - ale za to "odzyskuje" się VAT z większości
    kosztów :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-29 08:27:04
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > VAT "utopi" to mu nie zależy; co prawda VAT od swojego zysku
    > zapłacić trzeba :( - ale za to "odzyskuje" się VAT z większości

    Na szczęście jeszcze nie wykonałem żadnej usługi związanej z doradztwem.
    Czy to wystarczy, aby zachować zwolnienie, czy też sam fakt wpisania usług
    konsultingowych z zakresu informatyki w zakres działalności zmusza mnie do
    wejścia w VAT?

    Jak rozumiem, samo programowanie, szkolenia, administrowanie, itp. nie
    wymaga bycia VAT-owcem, tak?

  • 4. Data: 2002-04-29 21:42:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Apr 2002, Tomasz Lisowski wrote:
    [...]
    >+ Na szczęście jeszcze nie wykonałem żadnej usługi związanej z doradztwem.
    >+ Czy to wystarczy, aby zachować zwolnienie, czy też sam fakt wpisania usług

    AFAIK wystarczy. Dopiero wykonanie czegoś z listy "wyłączających"
    może wygenerować problem. Podobnie jest dla ryczałtu - sam
    wpis AFAIK o niczym nie przesądza ("bo planuję w przyszłym roku,
    jak przejdę na pełną księgowość" ;>!)
    [...]
    >+ Jak rozumiem, samo programowanie, szkolenia, administrowanie, itp. nie
    >+ wymaga bycia VAT-owcem, tak?

    Ja nie znam wymagania dla ww., chyba ok. (ale sam mam VAT, więc....
    mnie problem nie dotyczy !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-30 08:21:21
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl>

    Tomasz Lisowski wrote:
    > Jak rozumiem, samo programowanie, szkolenia, administrowanie, itp. nie
    > wymaga bycia VAT-owcem, tak?

    Ja to robię korzystając ze zwolnienia z VAT-u za aprobatą mojego US.
    Ale faktycznie konsulting to chyba wpuszcza w VAT.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --