  • 1. Data: 2002-04-26 12:05:06
    Temat: Nie zaplacone ubezpieczenie a PIT 36
    Od: Tomek <e...@k...net.pl>

    Mam pytanko. Okazalo sie, ze raz nie zaplacilem ubezepieczenia
    zdrowotnego W DG(pracuje takze na etat). Oczywiscie w najblizszym czasie
    zaplace, ale do kwoty ubezpieczenia zdrowotnego wliczylem cala kwote, tj
    1114,28 zl. Czy w zwiazku z tym US moze nie zaakceptowac pelnej kwoty
    ubezp. zdrowotnego z powodu opoznienia w platnosci?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-04-26 17:12:15
    Temat: Re: Nie zaplacone ubezpieczenie a PIT 36
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > 1114,28 zl. Czy w zwiazku z tym US moze nie zaakceptowac pelnej kwoty
    > ubezp. zdrowotnego z powodu opoznienia w platnosci?
    Od podatku możesz odliczyć tylko te składki ktore *faktycznie zapłaciłeś*, a
    więc jeżeli to wyjdzie na jaw, to maja podstawe sie czepić, i to bardzo.
    Jeżeli odliczyłes składki których nie zapłaciłeś, masz zaległośc podatkową.
    Jedyna rada - dopłacić zaległy podatek z odsetkami a składke odliczyc w
    zeznaniu za miesiąc w którym ją faktycznie zapłaciłeś.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl