  • 1. Data: 2008-05-04 10:44:12
    Temat: Zwolnienie z vat jak zaprogramowac kase.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Od 1 maja zaczalem DG - sprzedaz na allegro.
    Jestem zwolniony z vatu do kwoty limitu.
    W poniedzialek fiskalizuja mi kase i mam pytanie:
    Jaka stawke ptu mam wybrac na kasie?
    Jest opcja "zwolniony" i chyba kazdy towar mam zaprogramowac na 0%? do
    chwili przekroczenia limitu?
    Czy koszty wysylki tez mam ujmowac na paragonie ? I takze ze stawka 0%?
    Jak mam zaprogramowac forme platnosci, skoro kasa nie ma do wyboru przelewu
    na konto? Wszedzie wybrac gotowka?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-05-04 11:35:45
    Temat: Re: Zwolnienie z vat jak zaprogramowac kase.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Od 1 maja zaczalem DG - sprzedaz na allegro.
    > Jestem zwolniony z vatu do kwoty limitu.
    > W poniedzialek fiskalizuja mi kase i mam pytanie:
    > Jaka stawke ptu mam wybrac na kasie?

    A po co fiskalizować ZANIM przekroczysz limit?
    To się robi dopiero po przekroczeniu, zazwyczaj kupno kasy zresztą też.

  • 3. Data: 2008-05-04 12:41:55
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    <A po co fiskalizować ZANIM <przekroczysz limit?

    Po prostu chce ulatwic sobie ksiegowanie.
    Zna ktos odpowiedzi na pytania?

  • 4. Data: 2008-05-04 13:45:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > <A po co fiskalizować ZANIM <przekroczysz limit?
    >
    > Po prostu chce ulatwic sobie ksiegowanie.

    A co to ma wspólnego z fiskalizacją?

    > Zna ktos odpowiedzi na pytania?

    To była odpowiedź na pytanie.

  • 5. Data: 2008-05-04 13:58:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ..::TOMI::.. wrote:
    > <A po co fiskalizować ZANIM <przekroczysz limit?
    >
    > Po prostu chce ulatwic sobie ksiegowanie.
    > Zna ktos odpowiedzi na pytania?

    Jak chcesz sobie ułatwić księgowanie,
    to poczytaj trochę o tym, czym się różni sprzedaż
    opodatkowana od zwolnionej.
    Proponowana przez Ciebie stawka 0% dotyczy
    sprzedaży opodatkowanej, a nie zwolnionej.

  • 6. Data: 2008-05-04 17:20:02
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Poniewaz bede robile wysylki za pobraniem, musze miec kase.
    W gazecie prawnej znalazlem taki zapis:

    Podatnicy zwolnieni podmiotowo lub przedmiotowo z VAT osiągnięty obrót
    ewidencjonują w kasie fiskalnej jako obrót zwolniony od podatku od towarów i
    usług.

  • 7. Data: 2008-05-04 18:19:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ..::TOMI::.. wrote:
    > Poniewaz bede robile wysylki za pobraniem, musze miec kase.

    A jaki jest związek wysyłek za pobraniem z obowiązkiem posiadania kasy?
    (czy też eweidencjonowania na kasie)

    > W gazecie prawnej znalazlem taki zapis:
    > Podatnicy zwolnieni podmiotowo lub przedmiotowo z VAT osiągnięty obrót
    > ewidencjonują w kasie fiskalnej jako obrót zwolniony od podatku od
    > towarów i usług.

    Jeśli podatnik ma kasę, to ewidencjonuje na kasie,
    a jak nie ma kasy, to nie ewidencjonuje na kasie.

  • 8. Data: 2008-05-04 18:47:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ..::TOMI::..,

    Sunday, May 4, 2008, 7:20:02 PM, you wrote:

    > Poniewaz bede robile wysylki za pobraniem, musze miec kase.

    Nie ma takiego przymusu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2008-05-07 17:53:21
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Nie ma takiego przymusu.
    >
    > [...]
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan                            mailto:r...@p...pl

    Sorry, ale nie dokońca się z Tobą zgadzam. Nie ma zanczenia czy wysyłkowo czy
    na miejscu, to prawda. Ale ma znaczenie czym się handluje. W przypadku
    niektórych topwarów kasa musi być od pierwszej sprzedaży. Nie jestem pewien,
    ale wydaje mi się że części samochodowe i nagrane nośniki, np. płyty CD
    wymagją posiadania kasy. Może się mylę co do towarów, ale na 100% niektórych
    to dotyczy.

    Pozdrawiam.

    " nie kradnij, minister finansów nie toleruje konkurencji "

  • 10. Data: 2008-05-07 18:49:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello złodziej,

    > Sorry, ale nie dokońca się z Tobą zgadzam. Nie ma zanczenia czy wysyłkowo czy
    > na miejscu, to prawda.

    No to się zdecyduj.

    > Ale ma znaczenie czym się handluje. W przypadku niektórych topwarów
    > kasa musi być od pierwszej sprzedaży.

    Ale tu nie ma mowy o towarach ale o wysyłki za pobraniem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl