  • 1. Data: 2003-10-21 04:42:44
    Temat: << Zwrot VAT - ile na konto a ile do przeniesienia? >>
    Od: "Lansjer" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie!
    Moje pytanie dotyczy pozycji 64 i 65 w deklaracji VAT 7. Otóż jest tam
    napisane: "nadwyżka podatku naliczonego nad należnym:" "kwota do zwrotu" i
    "do przeniesienia". W tym miesiącu znowu wystąpi mi nadwyżka podatku.
    Chciałbym pobrać te pieniądze i teraz nie wiem jak to się oblicza (bo jest
    jakiś przelicznik).

    Możecie mi objaśnić mechanizm liczenia "kwoty do zwrotu na rachunek
    bankowy"?
    Może jakiś art. ustawy?

    Dla informacji:
    - mam sprzedaż (f-ry VAT) opodatkowaną stawkami 3%, 7% i 22% (tam samo f-ry
    zakupu).

    Pozdrawiam

    LANSJER

  • 2. Data: 2003-10-21 06:59:01
    Temat: Re: << Zwrot VAT - ile na konto a ile do przeniesienia? >>
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lansjer napisał:

> [...]
    > jakiś przelicznik).
    >
    > Możecie mi objaśnić mechanizm liczenia "kwoty do zwrotu na rachunek

    Sprzedaz z danego miesiąca opodakowaną stawkami niższymi niż 22% mnożysz
    raz 22% i kwota króa wyjdzie to jest limit do którego możesz żądać
    zwrotu. Resztę musisz przenieśc do rozliczenia w nastepnych miesiącach.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-10-21 08:45:47
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Sprzedaz z danego miesiąca opodakowaną stawkami niższymi niż 22% mnożysz
    > raz 22% i kwota króa wyjdzie to jest limit do którego możesz żądać
    > zwrotu. Resztę musisz przenieśc do rozliczenia w nastepnych miesiącach.

    ============
    nalezy jeszcze udowodnic ze kwota potatku której zwrotu żądamy ma pokrycie w
    zapłaconym podatku VATod faktur dokumentujących zakupy.

    Atomek

  • 4. Data: 2003-10-21 08:48:09
    Od: "Lansjer" <k...@o...pl>

> [...]
    > raz 22% i kwota króa wyjdzie to jest limit do którego możesz żądać
    > zwrotu. Resztę musisz przenieśc do rozliczenia w nastepnych miesiącach.

    OK, czyli "suma wartości sprzedaży netto" (bez sprzedaży art. opodatkowanych
    stawką 22%) mnożona razy 22% = limit do zwrotu na rach. bank

    DZIĘKI i życzę "ciepłego" dnia!
    Lansjer

  • 5. Data: 2003-10-22 06:55:48
    Temat: Odp: << Zwrot VAT - ile na konto a ile do przeniesienia? >>
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik Lansjer <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bn2rs3$8nh$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Lansjer
    > musisz mieć opłacone rachunku / zapłacony VAT do wysokosci limitu na rach.
    bankowy/ nie dotyczy tylko zakupu srodkó trwałych.
    -RENIA pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-10-23 10:14:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Renata M napisał:

    > opodatkowanych

    > bankowy/ nie dotyczy tylko zakupu srodkó trwałych.

    A gotówka nie może być??????

    Jak byś tak jeszcze nie wklejała tak niechlujnie swoich odpowiedzi w
    posty przemówcy....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-10-24 09:20:43
    Od: "Lansjer" <k...@o...pl>

    > A gotówka nie może być??????

    Droga Maddy!
    Wiem, że to pytanie do p. Renaty było raczej sarkastyczne, che che che!

    Już kiedyś kobieta w US obliczała mi taką kwotę do zwrotu, ale nic nie
    tłumaczyła tylko podała gotową kwotę.
    No, a później zostałem wezwany na rutynową kontrolę (zgodność faktur, kwot
    VAT, wpłat w danym miesiącu itp..) no i wszystkie moje f-ry miały pokrycie w
    GOTÓWCE. Pewnie to i lepiej. W przeciwnym bowiem razie musiałbym pewnie
    okazywać wyciągi z konta firmowego.

    Pozdrawiam
    LANSJER