  • 1. Data: 2003-10-20 20:30:37
    Temat: czy mozna w koszty...?
    Od: "andref" <a...@N...pl>

    witam,
    jesli mozna prosze o wytlumaczenie... mieszkam u zony, na nia jest dom,
    media etc...etc... jestem u niej zameldowany oraz mam zarejestrowana
    dzialalnosc. czy jest mozliwosc i jesli tak to na jakich zasadach wiagania w
    koszty calosci lub czesci kosztow typu prad, gaz, woda et6c... bez
    koniecznosci przepisywania wszystkiego na firme... niestety moja ksiegowa
    jest taka dupa ze nijak sobie z tym nie radzi...a siedze u niej bo jest
    tania. prosze o ewentualna pomoc... oswieccie mnie a przy okazji ja :)

    tymczasem pozdrawiam
    andrzej

  • 2. Data: 2003-10-22 08:30:18
    Temat: Re: czy mozna w koszty...?
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "andref" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest taka dupa ze nijak sobie z tym nie radzi...a siedze u niej bo jest
    > tania. prosze o ewentualna pomoc... oswieccie mnie a przy okazji ja :)

    Generalnie funkcjonuje zaliczanie do KUP części wydatków typu gaz, woda,
    prąd (o ile te media jakoś uczestniczą w prowadzonej DG - en. elektr.
    najczęściej, a już woda i gaz to należałoby się zastanowić czy da się to
    obronić) procentowym udziałem wyliczonym np. z stosunku powierzchni używanej
    do prowadzenia DG do ogółu powierzchni.
    Rozmowy telefeniczne rozdziela się na prywatne i firmowe korzystając z
    billingów rozmów.
    W twoim przypadku należałoby się jeszcze zastanowić czy dom jest odrębnym
    majątkiem żony, bo jeśli tak to czy nie wchodzi tutaj kwestia użyczenia
    lokalu? Przy braku rozdzielności majątkowej nie widzę problemu.
    Graszka