  • 1. Data: 2003-10-20 21:25:30
    Temat: sprzedaz srodka trwalego ??
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    1. firma jest zwolniona z podatku VAT - Gabinet Stomatologiczny - sprzedaje
    srodek trwaly - samochod za 45000 zl -
    pytanie - czy firma musi stac sie platnikiem VAT?
    1a. gdyby firma wycofala sr.trwlay z EST i sprzedala go po pewnym czasie -
    (placac podatek dochodowy) - to czy ta sprzedaz traktuje sie jako limit do
    celow wejscia na VAT?

    pozdrawiam
    Mariusz M.

  • 2. Data: 2003-10-20 23:23:54
    Temat: Re: sprzedaz srodka trwalego ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, mm0101 wrote:

    >+ 1. firma jest zwolniona z podatku VAT - Gabinet Stomatologiczny

    Tia... a informacja o formie prawnej firmy to u wróżki ?
    Nie korzystamy - no to i nie odpowiemy. Pomijam że
    ja dla poszczególnych kombinacji nie znam odpowiedzi
    "popartej" (wyrokiem a w ostateczności interpretacją
    IS) - niemniej bez tej informacji MZ dywagacje mijają
    się z celem.

    [...]
    >+ 1a. gdyby firma wycofala sr.trwlay z EST i sprzedala go po pewnym czasie -
    >+ (placac podatek dochodowy) - to czy ta sprzedaz traktuje sie jako limit do
    >+ celow wejscia na VAT?

    MBSZ to zależy kto jest podatnikiem. Patrz wyżej.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-21 06:56:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mm0101 napisał:

> [...]
    > (placac podatek dochodowy) - to czy ta sprzedaz traktuje sie jako limit do

    Skoro firma zwolniona z VAT to pewnie VAtu od samochodu nie odliczyła?
    A skoro tak, to jedynie sprzedaz samochodu przed upływem pół roku od
    zakupu powodowałby powstanie obowiązku podatkowego w VAT.
    Inaczej sprzedaz tego samochodu jest z VAT zwolniona przedmiotowo więc
    gdzie tkwi problem?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-10-23 20:54:47
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > MBSZ to zależy kto jest podatnikiem. Patrz wyżej.

    Czy moglbys mi zrobic mała powtorke z ustawy o VAT.

    1. Jakie znaczenie ma "kto jest podatnikiem" ?
    2. Jaki jest limit obrotów, od którego należy sie zarejestrować jako
    płatnik VAT ?
    3. Czy sprzedaż ST nie liczy sie do tego limitu ?

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 5. Data: 2003-10-24 07:02:53
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Karol wrote:

    > 3. Czy sprzedaż ST nie liczy sie do tego limitu ?

    W tym roku tak. W przyszłym nie wiadomo - być może nie

  • 6. Data: 2003-10-24 15:02:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...a wcześniej chyba ktoś nie zapodał w jakiej formie jest "firma" !...]
> [...]
    >+ > MBSZ to zależy kto jest podatnikiem. Patrz wyżej.
    >+
    >+ Czy moglbys mi zrobic mała powtorke z ustawy o VAT.

    Yrm... podwyższam czujność i patrzę co z tego wyniknie :) (powtórka.
    Karolowi. Znaczy zaraz pytanie pt. cegłą w kask będzie ;)).

    >+ 1. Jakie znaczenie ma "kto jest podatnikiem" ?

    Podkreślając "BS" czyli "H" w IM*H*O, to pytaniem jest jak
    traktować takie "wycofanie" w przypadku, jeśli mowa byłaby
    o S.C.
    A problem wtedy jest taki, że płatnikiem podatku dochodowego
    jest zawsze ta sama osoba (wspólnik), ale już płatnikiem
    VATu są dwa różne podmioty :)
    I przyznam że nie wiem jak musiałoby być traktowane
    takie "zaliczenie do VAT", ale zakładając że ŚT
    "konfiskuje" jeden wspólnik i *on* go sprzeda - to
    niby dlaczego ta sprzedaż ma się liczyć do limitu innego
    podmiotu, jakim jest S.C. ? Do PIT-5 się liczy, bo
    tam nikt nie wnika czyje było :) tylko kto sprzedał.
    Oczywiście ew. komplikacje związane z "zachwianiem
    równowagi dochodów" w S.C. w trakcie przekazywania
    i co z tego może wynikać przezornie pomijam milczeniem :)
    Znaczy: trzebaby jakoś doprowadzić do "łyknięcia"
    oznaczonego majątku przez jednego wspólnika tak
    żeby nie trzeba było zmieniać umowy spółki (hm....
    a może warto ;) ?)...

    >+ 2. Jaki jest limit obrotów, od którego należy sie zarejestrować jako
    >+ płatnik VAT ?

    AFAIR dziś zapodawałem, i jeśli mi nie wyparowało to 40900 zł

    >+ 3. Czy sprzedaż ST nie liczy sie do tego limitu ?

    ...ano, jeśliby traktować literalnie ustawę *o VAT* to
    to jest "sprzedaż towaru". Jak już ktoś rzekł - liczyłoby
    się, również moim zdaniem się liczy :(
    Tyle, że IM*H*O przy S.C. można doprowadzić do tego że
    sprzeda inny podmiot ("na inny NIP") niż temu któremu
    liczymy limit ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-24 20:03:51
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    > [...a wcześniej chyba ktoś nie zapodał w jakiej formie jest "firma" !...]

    > Yrm... podwyższam czujność i patrzę co z tego wyniknie :) (powtórka.
    > Karolowi. Znaczy zaraz pytanie pt. cegłą w kask będzie ;)).

    To niby o mnie ? :-)
    Myslalem, ze od "cegieł" są lepsi mistrzowie na grupie :-)

    Ale odpowiedz na swoje pytanie uzyskalem i nie podejmuje sie na razie
    polemiki.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-10-24 22:24:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ To niby o mnie ? :-)
    >+ Myslalem, ze od "cegieł" są lepsi mistrzowie na grupie :-)

    A tam. Nie było mowy o "cegłówką w łeb" tylko "cegłówką
    w kask", znaczy humanitarnie i z kulturą :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)