  • 1. Data: 2006-02-21 20:24:07
    Temat: Zwrot VAT - kontrola urzędu
    Od: "Edek" <e...@e...pl>

    Mam takie pytanko czy w związku ze złożeniem wniosku o zwrot części VAT
    istnieje taka możliwość że US powiadomi urząd budowlany o samowoli
    budowlanej ? Chodzi o zmianę przeznaczenia pomieszczenia z poddasza
    nieużytkowego na użytkowe co wskazałbym we wniosku jako remont budynku,
    oczywiście żadnego projektu nie ma bo wiecie... kto tam na wsi coś takiego
    robi :-)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-22 00:14:19
    Temat: Re: Zwrot VAT - kontrola urzędu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Feb 2006, Edek wrote:

> [...]
    > budowlanej ? Chodzi o zmianę przeznaczenia pomieszczenia z poddasza
    > nieużytkowego na użytkowe co wskazałbym we wniosku jako remont budynku,

    Rozważałbym inny koniec imprezy: po prawdzie zupełnie inny podatek,
    bo od gruntów, ale widziałem opis wyroku w którym NSA poparł organ
    podatkowy (w tym przypadku była gmina) że podatek należy się "według
    papierów", fakt że tam była łąka nic nie znaczy skoro na planie
    jest las (czy jakoś tak).
    Biorąc pod uwagę przepisy budowlane - coś co nie zostało sklasyfikowane
    jako budynek mieszkalny *nie jest* budynkiem mieszkalnym i już.
    Zdaje się już to ktoś taki był - "wszyscy na wsi tak robią" a US
    mu wywalił odliczenia bo remontował budynek gospodarczy (wg
    papierów, a to że każdy by powiedział że to willa nie ma nic do
    rzeczy).
    Zauważ że to trochę podobne do nowych mieszkań: dopóki nie ma
    "papieru" to to jest budowa a nie mieszkanie.
    I fakt że ty mieszkasz na poddaszu nie czyni z niego (poddasza)
    "lokalu mieszkalnego".... w świetle prawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-22 19:12:34
    Od: "Edek" <e...@e...pl>

    tak ale tu przypadek jest inny, budynek jest budynkiem mieszkalnym tyko
    przeróbka jest bez papieru

  • 4. Data: 2006-02-23 09:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006, Edek wrote:

    > tak ale tu przypadek jest inny, budynek jest budynkiem mieszkalnym

    Hm...

    No to nie wiem.
    Ale obawiam się że interpretacja może być taka że "cele
    mieszkalne" uważa się za spełnione tylko wtedy jak otrzyma się
    lokal mieszkalny. *Formalnie* lokal mieszkalny, a nie pomieszczenie
    gospodarcze w którym się mieszka.
    Acz to tylko dywagacja luzem :)
    Może ktoś ma jakąś wykładnię albo punkt zaczepienia do przeciewnej
    interpretacji...

    Rzuć okiem na sygnaturkę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2006-02-24 10:14:17
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Rozumiem, że to poddasze było wczesniej i nie jest to nowa nadbudowa? Czy w
    takim razie wogóle jest tu wymagane jakieś pozwolenie na budowę?
    Przestrzennie przecież nic się nie zmieniło. Jeżeli w świetle obecnych
    przepisów budowlanych mogę sobie bez pozwolenia na budowę postawić na
    działce 3 altany (wymiarów nie pamiętam) to chyba przebudowa wewnątrz
    istniejącego budynku tym bardziej nie wymaga takiego pozwolenia? Nie
    twierdzę - rzecz jasna - że mam rację, ale takie refleksje mnie naszły.
    Graszka

  • 6. Data: 2006-02-28 19:01:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Feb 2006, Graszka wrote:

> [...]
    > działce 3 altany (wymiarów nie pamiętam) to chyba przebudowa wewnątrz
    > istniejącego budynku tym bardziej nie wymaga takiego pozwolenia?

    Ale chyba przekształcenie lokalu na lokal mieszkalny (a nie na
    lokal w którym da się mieszkać) wymaga "papierów"?
    Tłumacząc na polski: altany sobie postawić możesz, ale za "mieszkanie"
    uznać już nie. A tym samym odliczyć podatku... bo ten można tylko
    od "mieszkań".

    > Nie twierdzę - rzecz jasna - że mam rację

    No ja też :) ale... nie sądzę żeby papierkologia w zakresie nadzoru
    budowlanego była "po ostatnich zmianach" była tak liberalna.
    BTW:
    A po katowickiej hali to pewnie przykręcą na zasadzie "nieważne czy
    to ma sens, byle wszystkim"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)