  • 1. Data: 2006-02-21 18:38:59
    Temat: dwie firmy - jeden wlasciciel
    Od: "Krzysztof" <z...@w...pl>

    potrzebuje wydzielic jedna czesc firmy pod osobna dzialalnosc w ktorej bede
    sam wlascicielem, ale bede musial miec mozliwosc podpisania umowy pomiedzy
    nowa dzialalnoscia a stara.

    beda to dwie firmy gdzie w obydwu wystepuje moja osoba jako wlasciciel
    pytanie czy tak mozna aby te firmy podpisywaly ze soba umowy i wystawialy
    faktury w obie strony?

    --
    pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-02-21 18:41:59
    Temat: Re: dwie firmy - jeden wlasciciel
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@w...pl> napisal(a):
    > potrzebuje wydzielic jedna czesc firmy pod osobna dzialalnosc w ktorej bede
    > sam wlascicielem, ale bede musial miec mozliwosc podpisania umowy pomiedzy
    > nowa dzialalnoscia a stara.

    Nie można podpisać umowy między samym sobą i samym sobą. Ani wystawiać
    faktur.

    Jedyne wyjście to założyć spółkę zoo, ale poczytaj wówczas o tym, co
    to jest podmiot powiązany i jakie są z tym problemy.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-21 20:12:16
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Samotnik napisał:
    > Jedyne wyjście to założyć spółkę zoo, ale poczytaj wówczas o tym, co
    > to jest podmiot powiązany i jakie są z tym problemy.

    A mógłbys przybliżyć nieco to zagadnienie? Szukałem w archiwum ale niewiele
    tego jest a pewnie wielu zainteresuje.
    Jakie są konsekwencje "wspolpracy" takiej DG ze SP ZOO gdy DG nalezy do
    udzialowca i np. członka zarządu sp zoo?

    Umiar
    CKMK

  • 4. Data: 2006-02-21 20:28:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@p...inna.pl> napisal(a):

> [...]
    > Jakie są konsekwencje "wspolpracy" takiej DG ze SP ZOO gdy DG nalezy do
    > udzialowca i np. członka zarządu sp zoo?

    Oszacowanie ceny transakcji przez US do wartości uznanych przez US za
    rynkowe. Lepiej nie próbować.

    Niedawno tutaj pisaliśmy o tym, przeszukaj wątki z ostatniego
    tygodnia. W temacie było coś o fakturze dla zony czy jakoś tak.

  • 5. Data: 2006-02-21 20:52:17
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Samotnik napisał:
> [...]
    >
    > Niedawno tutaj pisaliśmy o tym, przeszukaj wątki z ostatniego
    > tygodnia. W temacie było coś o fakturze dla zony czy jakoś tak.

    ten temat akurat znam, myślałem że beda jakies inne zastrzeżenia ogólnie do
    takiej "współpracy". Zakładam, że ceny za np. usługi są rynkowe (cokolwiek
    to znaczy ;) ).
    Czy wtedy kontrola US może mieć jeszcze jakieś zarzuty?

    Umiar
    CKMK

  • 6. Data: 2006-02-21 21:12:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@p...inna.pl> napisal(a):

    > ten temat akurat znam, myślałem że beda jakies inne zastrzeżenia ogólnie do
    > takiej "współpracy". Zakładam, że ceny za np. usługi są rynkowe (cokolwiek
    > to znaczy ;) ).

    Oj żebyś się nie przejechał na tym....

    > Czy wtedy kontrola US może mieć jeszcze jakieś zarzuty?

    Chyba nie, ale prawdę powie Ci tylko doradca podatkowy. :)

  • 7. Data: 2006-02-21 21:18:59
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Samotnik napisał:
> [...]

    jesli jest usluga, cena za nia , rynkowa, wynosi 1000zl srednio, wystawiam
    fakture na tyle, i koniec. Co w takim przypadku? Wiem ze jesli sie uprą to
    mi udowodnią ze 2+2 = 8 (słynne działanie), na to nie ma sily.

    Umiar
    CKMK

  • 8. Data: 2006-02-21 21:26:20
    Od: "Krzysztof" <z...@w...pl>

    > Jedyne wyjście to założyć spółkę zoo, ale poczytaj wówczas o tym, co
    > to jest podmiot powiązany i jakie są z tym problemy.

    w przypadku sp z oo jest problem podatku
    placisz CIT 19% a potem 20% od dywidendy
    (zalozenie ze nie jestem zatrudniony)

    jako os fiz place teraz 19% liniowy pit-5L

    transferowac kase ze spzoo do sc i placic 19%
    a zoo nie ma duzego dochodu

    pozdr

  • 9. Data: 2006-02-21 21:47:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > beda to dwie firmy gdzie w obydwu wystepuje moja osoba jako wlasciciel
    > pytanie czy tak mozna aby te firmy podpisywaly ze soba umowy i wystawialy

    Nie można.
    Chyba że jedna z nich będzie spółką.

  • 10. Data: 2006-02-21 21:48:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > w przypadku sp z oo jest problem podatku
    > placisz CIT 19% a potem 20% od dywidendy
    > (zalozenie ze nie jestem zatrudniony)

    Jako członek zarządu możesz płacić TYLKO 19% dochodowego.