    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT - kontrola urzędu
    Date: Wed, 22 Feb 2006 01:14:19 +0100

    On Tue, 21 Feb 2006, Edek wrote:

    > Mam takie pytanko czy w związku ze złożeniem wniosku o zwrot części VAT
    > istnieje taka możliwość że US powiadomi urząd budowlany o samowoli
    > budowlanej ? Chodzi o zmianę przeznaczenia pomieszczenia z poddasza
    > nieużytkowego na użytkowe co wskazałbym we wniosku jako remont budynku,

    Rozważałbym inny koniec imprezy: po prawdzie zupełnie inny podatek,
    bo od gruntów, ale widziałem opis wyroku w którym NSA poparł organ
    podatkowy (w tym przypadku była gmina) że podatek należy się "według
    papierów", fakt że tam była łąka nic nie znaczy skoro na planie
    jest las (czy jakoś tak).
    Biorąc pod uwagę przepisy budowlane - coś co nie zostało sklasyfikowane
    jako budynek mieszkalny *nie jest* budynkiem mieszkalnym i już.
    Zdaje się już to ktoś taki był - "wszyscy na wsi tak robią" a US
    mu wywalił odliczenia bo remontował budynek gospodarczy (wg
    papierów, a to że każdy by powiedział że to willa nie ma nic do
    rzeczy).
    Zauważ że to trochę podobne do nowych mieszkań: dopóki nie ma
    "papieru" to to jest budowa a nie mieszkanie.
    I fakt że ty mieszkasz na poddaszu nie czyni z niego (poddasza)
    "lokalu mieszkalnego".... w świetle prawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)