  • 1. Data: 2013-01-03 22:19:22
    Temat: Zwrot VAT - niezapłacona fvat
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    Witam,
    mam 3 faktury z:
    01.2012, 02.2012 i 03.2012 z terminami płatności po 14 dni
    kwota niewielka, ale też nie mała (10kzł brutto) więc podatku około
    1.8kzł - zawsze coś. I teraz mam pytanie czy nie przegapiłem momentu, w
    którym mógłbym się ubiegać o zwrot zapłaconego podatku VAT z tytułu tych
    faktur?

    pozdrawiam,b

  • 2. Data: 2013-01-03 22:34:28
    Temat: Re: Zwrot VAT - niezapłacona fvat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    beherit / pn wrote:
> [...]
    > 1.8kzł - zawsze coś. I teraz mam pytanie czy nie przegapiłem
    > momentu, w którym mógłbym się ubiegać o zwrot zapłaconego podatku VAT

    Raczej nie. Było dwa lata, ale teraz coś tam pozmieniali
    w tych przepisach od stycznia albo mają zmienić
    Miał się zmienić czas do "niepłacenia" ze 180 na 150 dni,
    ale to i tak tu minęło- a czasu reakcji raczej skracać nie planowali.

  • 3. Data: 2013-01-04 15:50:46
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    To jeśli można to ja się podepnę pod temat: czy ma jakieś znaczenie do
    odliczenia VAT od niezapłaconych faktur jeśli planuję złożyć pozew przeciw
    dłużnikowi?
    Czy po prostu w pozwie domagam się już tylko kwoty netto + odsetki?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-01-04 17:07:01
    Temat: Re: Re: Zwrot VAT - niezapłacona fvat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jan 2013, Piotr wrote:

> [...]
    > dłużnikowi?
    > Czy po prostu w pozwie domagam się już tylko kwoty netto + odsetki?

    Netto powiadasz?
    Tak z ciekawości, jak już Ci zapłaci, to z czego zapłacisz należny VAT?
    Ten z art.89a.4, ten sam który po zapłaceniu były dłużnik sobie odliczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-01-04 22:53:28
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :
    > Netto powiadasz?
    > Tak z ciekawości, jak już Ci zapłaci, to z czego zapłacisz należny VAT?
    > Ten z art.89a.4, ten sam który po zapłaceniu były dłużnik sobie odliczy.

    Dziękuję za wyjaśnienie.
    A czy dobrze wyczytałem w art. 89a.2 że w sytuacji gdy sprawa dotyczy dłużnika
    prowadzącego DG to mogę dokonać tejże korekty pod warunkiem że DG jest "czynna"?
    I w związku z tym mogę przyjąć taki stan za domyślny jeśli w CEIDG nie ma żadnej
    daty zawieszenia lub likwidacji i stan wpisu jest "aktywny"?

    pozdrawiam
    piotr

  • 6. Data: 2013-01-05 11:18:49
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-04 22:53, Piotr pisze:
    .
    > A czy dobrze wyczytałem w art. 89a.2 że w sytuacji gdy sprawa dotyczy
    > dłużnika prowadzącego DG to mogę dokonać tejże korekty pod warunkiem że
    > DG jest "czynna"?

    Nie. Musi być czynnym płatnikiem VAT.

    > I w związku z tym mogę przyjąć taki stan za domyślny jeśli w CEIDG nie
    > ma żadnej daty zawieszenia lub likwidacji i stan wpisu jest "aktywny"?

    Na swoją odpowiedzialność - tak jak wszystko co robisz.

    --
    spp

  • 7. Data: 2013-01-06 22:39:37
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości :

    > Nie. Musi być czynnym płatnikiem VAT.

    A mogę to jakoś sprawdzić?

    piotr

  • 8. Data: 2013-01-06 23:33:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > I w związku z tym mogę przyjąć taki stan za domyślny jeśli w CEIDG nie ma żadnej
    > daty zawieszenia lub likwidacji i stan wpisu jest "aktywny"?
    Nie. Musisz wystąpić do US dłużnika z wnioskiem o wydanie zaświadczenia,
    że dłużnik jest czynnym płatnikiem podatku VAT, za co tenże US radośnie
    Cię skasuje na 21 PLN :-)

    Maciek