  • 1. Data: 2004-02-09 11:24:43
    Temat: Zwrot VAT-u
    Od: "Patryk" <p...@n...net.pl>

    Witam.
    Mam pytanie dotyczace zwrotu podatku VAT. Czy to w ogole jest mozliwe ? Z
    tego co sie dowiedzialem "kiedys" podobno przy stawce 22% nie zwracano
    VAT-u. Jednak gdy np. sprzedawalem towary przy stawkach 22% i 7% to podatek
    VAT zwracano. Czy bylo tak naprawde ? Jak jest teraz ? Czy jesli naprawe
    VAT-mozna odzyskac to do jakiej wysokosci - tylko do wysokosci VAT ze
    sprzedazy za 7%, czy moze do wysokosci VAT-u przy sprzedazy po 7% i 22% ?
    Prosze o wyjasnienie problemu, gdyz sam nie orientuje sie w tym zbyt dobrze.

    Patryk

  • 2. Data: 2004-02-12 08:35:49
    Temat: Re: Zwrot VAT-u
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    zwrot VATu możesz dostać tylko wtedy, gdy masz sprzedaż opodatkowaną
    stawkami niższymi niż 22% (oraz przy zakupie niektórych środków
    trwałych), kwota zwrotu nie może przekroczyć 22% całości sprzedaży ze
    stawkami obniżonymi,

    najlepiej przeczytaj sobie art. 21 ustawy o ptu

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 3. Data: 2004-02-12 11:42:55
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > zwrot VATu możesz dostać tylko wtedy, gdy masz sprzedaż opodatkowaną
    > stawkami niższymi niż 22% (oraz przy zakupie niektórych środków
    > trwałych)
    =====
    o co chodzi z tymi niektorymi środkami?

    Atomek

  • 4. Data: 2004-02-12 13:30:40
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    http://www.vat.pl/pages/i/20010221.php - 21.3

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2004-02-12 13:47:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bromden napisał:

    > http://www.vat.pl/pages/i/20010221.php - 21.3

    Ok. ustawa. I co?
    Bo my tu nie rozumiemy dlaczego "niektóre".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-12 14:04:09
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Bo my tu nie rozumiemy dlaczego "niektóre".

    "podlegające amortyzacji"
    (wnioskuję z zainteresowania, że wszystkie ŚT podlegają amortyzacji,
    nie znam się na ŚT, nie wnikałem i wpisałem asekurancko "niektóre")

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 7. Data: 2004-02-12 14:19:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > "podlegające amortyzacji"
    > (wnioskuję z zainteresowania, że wszystkie ŚT podlegają amortyzacji,
    > nie znam się na ŚT, nie wnikałem i wpisałem asekurancko "niektóre")

    Grunty nie podlegaja amortyzacji. Ale od gruntów nie ma VAT... na razie.
    Moga byc jeszcze środki trwałe nie podlegające amortyzacji bo
    niewykorzystywane w dzialalności, ale wtedy nie mozna doliczyc VAT więc
    do kwesti zwrotu nawet nie docieramy ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-02-12 14:36:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, bromden wrote:

    >+ > Bo my tu nie rozumiemy dlaczego "niektóre".
    >+
    >+ "podlegające amortyzacji"
    >+ (wnioskuję z zainteresowania, że wszystkie ŚT podlegają amortyzacji,

    Rzeczywiście, nie wszystkie. Jest taka klasa sprzętu
    która ustawowo zalicza się do środków trwałych a na
    podstawie np. rozporządzenia o KPiR może być inaczej
    niż ST księgowana - nazywa się wyposażeniem :)
    Młotka można nie poddawać amortyzacji (nawet jednorazowej)
    chyba że to jakiś drogi model :), aukcyjny i brulantami
    obsadzony :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)