  • 1. Data: 2004-02-09 09:56:27
    Temat: ZUS ? Jak rozbić składkę na 3 przelewy do ZUS ?
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam,
    Prowadzę działalnośc jednoosobowo.
    I właśnie walczę z rozbiciem tego 623,11 PLN na 3 przelwy do ZUSu ?
    że 144,89 - przelew 52 to wiem, a reszta ?

    I czy muszę płacić chorobowe za styczeń? Bo nie złożyłem w siedmiu dniach
    stycznia informacji czyli ZWUA i później ZUA że teraz podlegam ubezpieczeniom
    na full a nie tylko zdrowotnemu ... z tytułu dodatkowego kawałka etatu w roku
    poprzednim.

    Z góry dzięki za info.
    Pozdrawiam
    NF

  • 2. Data: 2004-02-09 10:16:11
    Temat: Re: ZUS ? Jak rozbić składkę na 3 przelewy do ZUS ?
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    NF <n...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Prowadzę działalnośc jednoosobowo.
    > I właśnie walczę z rozbiciem tego 623,11 PLN na 3 przelwy do ZUSu ?
    > że 144,89 - przelew 52 to wiem, a reszta ?
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    albo np.
    http://www.money.pl/podatki/informator/zus/ubezpiecz
    enia/

    > I czy muszę płacić chorobowe za styczeń?
    Chorobowe jest dobrowolne,
    ewent. świadczenia bodajże dopiero po pół roku terminowych wpłat
    (płaćić czy nie? - pyt. pomocnicze:
    ile dni chorowałeś przez ostatnie kilka lat?)

  • 3. Data: 2004-02-09 10:44:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, nocnyMarek wrote:

    >+ NF <n...@o...pl> napisał(a):
    [...]
    >+ > I czy muszę płacić chorobowe za styczeń?
    >+ Chorobowe jest dobrowolne,
    >+ ewent. świadczenia bodajże dopiero po pół roku terminowych wpłat

    Wspominał że "przeszedł z pracy" - czyli mógł zachować ciągłość
    ubezpieczenia (ile to jest, 30 dni ?).

    >+ (płaćić czy nie? - pyt. pomocnicze:
    >+ ile dni chorowałeś przez ostatnie kilka lat?)

    Oczywiście. Z korektą na to, że PRZEDE WSZYSTKIM ub.chor. jest
    "ubezpieczeniem od niepłacenia ZUSu właściwego [społecznego]
    w razie choroby" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-09 12:15:57
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam ponownie,
    Zadzwoniłem do ZUSu, pogadałem z paroma osobami. Czy warto płacić to chorobowe
    za styczeń - nie wiem - bo nie uzyskałem odpowiedzi, każdy kto usłyszał
    przełączał mnie do innej osoby. Więc postanowiłem zapłacić i zakończyć problem,
    a wczesniejsze od-zgłoszenie i zgłoszenie powinno jakoś przejść.
    A z tym podziałem wyszło mi trochę więcej o to chorobowe:
    51 478,22
    52 144,89
    53 31,75

    Mam nadzieję, że trafiłem z podziałem % kwot.
    Pozdr.
    NF

  • 5. Data: 2004-02-09 14:02:19
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > 52 144,89
    > 53 31,75
    >
    > Mam nadzieję, że trafiłem z podziałem % kwot.
    Zgadza się. Pamiętaj też, że do PIT-u wpisujesz tylko 7,75% od podst. do ub.
    zdr. czyli 136,10 zł.
    Graszka