  • 1. Data: 2005-04-27 11:07:09
    Temat: Zwrot nadpłaconych składek społecznych a składka zdrowotna
    Od: "Miro" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Według jakiej stawki powinna być naliczona składka zdrowotna od zwrotu
    nadpłaconych składek społecznych? Obowiązujących teraz (8.5%), czy w czasie
    gdy nastąpiło przekroczenie (8.25)?
    Analiuzjąc punkt widzenia fiskusa:
    http://www.przegladpodatkowy.pl/ppo-200206.xml?katal
    og=20020632
    można dojść do wniosku że należy wyliczyć składkę według obecnej stawki.
    Ale przecież płatnik rozliczy się z ZUS według korekty deklaracji z miesięcy
    w których nastąpiło nadpłacenie składek społecznych. U ubezpieczonego
    potrąci składkę 8.50%. Co z różnicą 0.25%? Zostaje u płatnika?
    Pozdrowienia
    Mirek

  • 2. Data: 2005-04-28 11:03:27
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miro" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w których nastąpiło nadpłacenie składek społecznych. U ubezpieczonego
    > potrąci składkę 8.50%. Co z różnicą 0.25%? Zostaje u płatnika?

    Dostałam pismo z ZUS że mam zwrócić dwóm pracownikom składki ze wzgledu na
    przekroczenie przez nich max.wymiaru. W tym pismie ZUS zawarł ku mojemu
    zaskoczeniu dokładną instrukcję jak mam to zrobić. A zatem w tej kwestii -
    należy uwzględnić stawkę składki zdrowotnej obowiązującą w miesiącach, za
    które składamy korekty deklaracji ZUS. Natomiast PDOF nalezy odprowadzic do
    20-tego następnego m-ca w którym dokonujemy wypłaty pracownikom nadpłaconych
    skłądek.
    Pozdrawiam
    MB

  • 3. Data: 2005-04-28 13:02:35
    Od: "Miro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MB>77" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    do
    > 20-tego następnego m-ca w którym dokonujemy wypłaty pracownikom

    Dzięki
    Też mi się wydawało logiczne postępowanie w taki właśnie sposób.
    A swoją droga sama idea ograniczenia podstawy składek społecznych jest dla
    mnie trochę dziwna. Państwo (w tym wypadku konkretnie ZUS) rezygnuje z
    całkiem sporych wpływów. Szczególnie jest to zaskakujące jeżeli się
    przypomni niedawne szopki z nowym progiem podatkowym od jakiś kosmicznych
    przychodów (jesli dobrze pamiętam 600 000). A przecież 72 000 na rok to może
    zarobić byle dyrektor. A i problemów księgowych by było mniej:)
    Kurcze, może założe jakąś partie. Główne założenie programowe już mam :)
    Płacący pełne składki do ZUSu łączcie się...
    Mirek

  • 4. Data: 2005-05-01 17:16:26
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Miro napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    > kosmicznych
    >przychodów (jesli dobrze pamiętam 600 000). A przecież 72 000 na rok to

    O które składki chodzi? Emerytalne? Chcesz aby w przysłości z ZUS
    (większość z nich nie musiała podłączać się do II filaru) wypłacano
    im emerytury rzędu 35 tys zł? ZUS nie jest i szybko nie będzie
    dochodowy więc lepiej nie...
    Uprzedzając ripostę: z pomysłem nieograniczania składek ale potem
    ograniczania emerytur Trybunał Konstytucyjny już się chyba rozprawił.

    > A i problemów księgowych by było mniej:)

    A jeszce mniej gdyby w ogóle nie płacić tych składek. Pieniążki do
    ręki i niech pracownik sam opłaca. :)

    >Kurcze, może założe jakąś partie. Główne założenie programowe już mam :)
    >Płacący pełne składki do ZUSu łączcie się...

    W Polsce takie partie już są: ze znanych to prawie wszystkie za
    wyjątkiem PO, UPR, może jakieś niedobitki w PiS lub PD... Nie wiem
    jak sumienie PSL-u bo KRUS to wyjątkowy system ograniczania składek.