    From: "kaja" <k...@f...amwaw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zwrot nadpłaty składek z ZUS
    Date: Tue, 19 Oct 2004 22:52:01 +0200

    Mam taki problem, moze ktos z szanownych grupowiczow bedzie w stanie mi
    pomoc.

    W sierpniu dostalam z ZUS pismo powiadamiajace, ze za pewien okres
    zatrunienia w firmie (juz tam nie pracuje), stwierdzono nadplate skladek
    emerytalno-rentowych. Z pisma wynika, ze pracodawca powinien zwrocic mi
    czesc tej nadplaty, sfinansowana z moich srodkow. W zwiazku z tym wyslalam
    do bylego pracodawcy dwa pisma, z prosba o wyplate, jednak bez odzewu. Zus
    twierdzi, ze tylko byly pracodawca moze mi to wyplacic. Czy zeczywiscie
    tylko byly pracodawca moze mi to wyplacic? Czy nie mozna zrobic tak, zeby
    obecny pracodawca rozliczyl sie za te nadplate z Zus-em? Jesli nie, to jak
    zmusic tamtego pracodawce do wyplaty? Czy pozostaje mi tylko Sad Pracy?

    Pozdrawiam
    Katarzyna