  • 11. Data: 2007-06-26 21:54:00
    Temat: Re: Zwrot podatku - kiedy ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f5qef4$mk3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Lepiej sie uzbroj w cierpliwosc, co nasze US maja po prostu burdel. Dla
    > przykladu zwrot podatku, ktory sie nalezal mojemu TZ zostal wplacony nie
    > na jego konto bankowe, a na moje konto firmowe ;), na upartego moglby sie
    > przyczepic, ze nic nie dostal.

    a co zrobić jeśli wyślą kasę przekazem a ja będę w tym czasie poza miejscem
    zamieszkania ?
    po 2 tygodniach chyba nieodebrany przelew wraca do nadawcy ????

    Piotrek

  • 12. Data: 2007-06-26 22:15:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > a co zrobić jeśli wyślą kasę przekazem a ja będę w tym czasie poza
    > miejscem zamieszkania ?
    > po 2 tygodniach chyba nieodebrany przelew wraca do nadawcy ????

    Wraca.
    Możesz iść i odebrać osobiście w US.
    No chyba, że na NIP-3 podełeś nr rachunku bankowego wówczas mają obowiązek
    wysłać na rachunek.
    Jak wysłali pocztą, to możesz ich uprzejmie poprosić o wysłanie na rachunek
    tak jak to powinni zrobić na samym poczatku

  • 13. Data: 2007-06-26 23:48:18
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak wysłali pocztą, to możesz ich uprzejmie poprosić o wysłanie na
    > rachunek tak jak to powinni zrobić na samym poczatku
    Problem w tym, że mimo, że podałem numer konta to przyszło na nie tylko w
    pierwszym roku rozliczenia
    W drugim przyszedł przekaz (i kwota była pomniejszona o koszty jego
    nadania.....). mimo, że żadnych danych nie zmieniłem (konto też pozostało to
    samo)

    Piotrek

  • 14. Data: 2007-06-27 00:45:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 01:48:18 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > W drugim przyszedł przekaz (i kwota była pomniejszona o koszty jego
    > nadania.....). mimo, że żadnych danych nie zmieniłem (konto też

    No ja miałem lepiej. Do 2005 r. nie podawałem nr. rachunku, chciałem żeby
    mi przyszło "do drzwi". Nie przyszło, za to przyszło na rachunek DG którą
    zarejestrowałem w czerwcu.

    Za to w 2006 r, przyszło "do drzwi", ale ... na adres sprzed 3 lat,
    podlegający pod zupełnie inny US.

    Podejrzewam że w US mają w jakimś komputerze listę kont/adresów na które
    można/można było zwrócić podatek, i biorą pierwszy lepszy z brzegu, nie
    patrząc czy nie jest przestarzałe jakieś lub też czy nie jest zbyt
    nowe :).

    p. m.

    ps: ciekawy jestem gdzie mi w tym roku prześlą. Obstawiam adres z 2006
    roku (teraz już nieaktualny).

  • 15. Data: 2007-06-27 21:07:02
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nowe :).
    >
    > p. m.
    >
    > ps: ciekawy jestem gdzie mi w tym roku prześlą. Obstawiam adres z 2006

    właśnie. aktualni lokatorzy mojego mieszkania mogą się ucieszyć.... ?
    tylko jak się dowiedzieć że oni odebrali tą kasę ? mogą nie mówić prawdy
    (jeśli skasują kasę to nie mają interesu mówić mi prawdy....)
    Czy można zadzwonić do US i zapytać czy wysłali kasę ?

    Piotrek

  • 16. Data: 2007-06-27 23:04:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 23:07:02 +0200, Piotrek napisał(a):
    [...]
> [...]
    > (jeśli skasują kasę to nie mają interesu mówić mi prawdy....) Czy można
    > zadzwonić do US i zapytać czy wysłali kasę ?

    ZTCP to listonosz przynosząc zwrot dosyć uważnie sprawdzał czy osoba
    odbierająca to na pewno ta sama osoba. Ale to było dawno, i mogło się
    troche zmienić.

    p. m.

  • 17. Data: 2007-06-28 07:08:28
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > ZTCP to listonosz przynosząc zwrot dosyć uważnie sprawdzał czy osoba
    > odbierająca to na pewno ta sama osoba. Ale to było dawno, i mogło się

    Jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby listonosz sprawdzal mnie z dowodem czy ja
    to ja. Tak jak juz wspomnialam do tesciow 2 razy z rzedu przyszedl zwrot
    podatku, ani razu listonosz nikogo nie sprawdzal, po prostu dostarczyl i
    tyle wiec jesli bylby to ktos obcy, a do tego nieuczciwy to by sie ucieszyl
    ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 18. Data: 2007-06-28 09:22:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 09:08:28 +0200, ewka napisał(a):
    [...]
> [...]
    > zwrot podatku, ani razu listonosz nikogo nie sprawdzal, po prostu
    > dostarczyl i tyle wiec jesli bylby to ktos obcy, a do tego nieuczciwy to

    Witać albo korzystaliśmy ze zwrotu "do drzwi" w różnych czasach, albo
    mamy różnych listonoszy.

    Może wasz listonosz was dobrze znał i nagiął procedury, a może mój
    listonosz był nadmiernym służbistą lubiącym w "ważnych chwilach" móc
    sobie wylegitymować obywatela.... :)

    p. m.

  • 19. Data: 2007-06-28 09:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    > [...]
    >
    > Witać albo korzystaliśmy ze zwrotu "do drzwi" w różnych czasach, albo

    To jest możliwe.

    > i nagiął procedury,

    ...a to jest niekoniecznie.
    Nawet notariusze w urzędowym dokumencie stosują taki zwrot: "znany
    mi osobiscie" (mam taki wpis po stronie urzędnika UM).
    Procedura przewidująca np. sprawdzenie tożsamości nie jest tożsama
    z procedurę przewidującą obowiązkowe okazanie dokumentu. Przepraszam
    że wychodzi bełkot jak w ustawie o VAT :], ale mam nadzieję że
    da się zrozumieć :)

    Tak czy siak, do dalszego gdybania polecam dołączenie art. 26.2
    Ustawy Prawo Pocztowe ;), np. tu:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/743_u.htm
    http://www.poczta-polska.pl/pliki/ustawa_prawo_poczt
    owe.pdf

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-06-28 10:38:14
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706281144130.2724@a64wrk...

    > To jest możliwe.

    Jesli kogos znal to byli to rodzice adresata, a nie sam adresat.

    --
    pozdr,
    ewka