  • 1. Data: 2007-06-26 09:10:24
    Temat: Umowa o dzieło czy zlecenie
    Od: \"@ <""monse1(\"@)op.pl">

    Witam
    Chciałbym na okres próbny zatrudniać ludzi na umowy i mam pytanie czy
    lepiej umowa o dzieło czy zlecenie?
    Praca to remonty prowadzone na terenie Szwecji?
    Jakie są mniej więcej uwarunkowania podatkowe tych umów
    Z góry dziękuję za info
    Pozdrawiam
    Wiktor

  • 2. Data: 2007-06-26 19:10:11
    Temat: Re: Umowa o dzieło czy zlecenie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    ""@" <""monse1(\"@)op.pl"> wrote in message
    > Witam
    > Chciałbym na okres próbny zatrudniać ludzi na umowy i mam pytanie czy
    > lepiej umowa o dzieło czy zlecenie?

    Nie da się nikogo zatrudnić na umowę zlecenie lub o dzieło.
    Jedyną formą zatrudnienia jest umowa o pracę (z wyjątkami, ale ciebie nie
    dotyczą).

  • 3. Data: 2007-06-26 19:49:26
    Od: \"@ <""wektor( \"@ )E-WEKTOR.COM">

    witek pisze:
    > ""@" <""monse1(\"@)op.pl"> wrote in message
    >
    > Nie da się nikogo zatrudnić na umowę zlecenie lub o dzieło.
    > Jedyną formą zatrudnienia jest umowa o pracę (z wyjątkami, ale ciebie nie
    > dotyczą).

    Ok zlecić
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-06-26 22:17:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    ""@" <""wektor( \"@ )E-WEKTOR.COM"> wrote in message

    > Ok zlecić
    > Pozdrawiam

    Jak chesz zlecić to umowa zlecenie.

    Dzieła nie da się zlecić. :) Dzieło można zamówić.

    Nie wszystko jest dziełem. Sprzątania schodów nei da się zamówić bo to nie
    dzieło, a czynność.
    Zresztą jak ktoś się uprzez to w sądzie pracy bardzo szybko udowodni, że
    podpisana umowa ma charakter umowy o pracę.

  • 5. Data: 2007-06-26 22:31:38
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    witek pisze:

    > Nie wszystko jest dziełem. Sprzątania schodów nei da się zamówić bo to nie
    > dzieło, a czynność.

    Chyba, że sprzątanie schodów obejmuje przygotowanie indywidualnego planu
    konserwacji schodów :)

    --
    Yarek

  • 6. Data: 2007-06-26 22:52:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 27 czerwca 2007 00:31
    (autor Yarek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f5s44n$vek$1@node1.news.atman.pl>):

    > Chyba, że sprzątanie schodów obejmuje przygotowanie indywidualnego planu
    > konserwacji schodów :)

    Dlaczego? Zlecam posprzątanie schodów bez mojego nadzoru i za
    odpowiedzialnością sprzątającego i bez wyznaczonych godzin. To chyba nie
    jest UoP.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 7. Data: 2007-06-26 23:24:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message

    > Dlaczego? Zlecam posprzątanie schodów bez mojego nadzoru i za
    > odpowiedzialnością sprzątającego i bez wyznaczonych godzin. To chyba nie
    > jest UoP.

    Ale na pewno nie umowa o dzieło. A o tym była mowa.
    Tak oczywiście zlecenie możesz podisać, ale np nie da się wówczas mieć
    sprzątaczki przez 8 godzin.

  • 8. Data: 2007-06-26 23:51:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 27 czerwca 2007 01:24
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f5s7aj$hbs$1@inews.gazeta.pl>):

    > Tak oczywiście zlecenie możesz podisać, ale np nie da się wówczas mieć
    > sprzątaczki przez 8 godzin.

    Ale po co to komu? Celem sprzątaczki jest wysprzątanie. A czy uwinie się w
    godzinę czy będzie siedziała do rana to już jej sprawa....

  • 9. Data: 2007-06-27 00:01:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ale po co to komu? Celem sprzątaczki jest wysprzątanie. A czy uwinie się w
    > godzinę czy będzie siedziała do rana to już jej sprawa....

    Np. w szkole, w supermarketach

    To o czym mówisz bardzo dobrze się sprawdza przy sprzątaniu biur.

  • 10. Data: 2007-06-27 00:40:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 19:01:03 -0500, witek napisał(a):

    > "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message

    > Np. w szkole, w supermarketach
    >
    > To o czym mówisz bardzo dobrze się sprawdza przy sprzątaniu biur.

    IMHO różnica między UZ a UoD jest taka, że w jednej chodzi o to żeby
    "sprzątać" a w drugiej żeby "posprzątać" (chociaż miewam czasem
    wątpliwości czy to jest tak prosto rozróżnić ;) ).

    p. m.