    From: "Piotr" <h...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: akcje pracownicze i PIT-38
    Date: Wed, 5 Mar 2014 08:34:56 +0100

    Witam,

    Znajomy starszy człowiek, emeryt, poprosił mnie o pomoc.
    Dawno temu (na pewno ponad 10 lat) dostał akcje pracownicze i w tamtym roku
    postanowił je sprzedać.
    Oczywiście teraz dostał z biura maklerskiego PIT-8C, ale znajomy zarzeka się że
    w tym biurze maklerskim zapewniali go że podatek od tych akcji oni mu już
    odprowadzili i tu mi się coś nie zgadza. Oczywiście w samym PIT-8C nie znalazłem
    takiego śladu: jest tylko przychód i koszty w kwocie 152zł co bardziej pasuje na
    prowizję tego biura.
    Czy wogóle jest możliwe że biuro maklerskie odprowadza klientom jakieś podatki
    (zaliczki)?
    Przecież biuro nie wie czy klient nie korzysta jeszcze z innego biura...
    Czy teraz jak chciałbym wypełnić mu PIT-38 to normalnie musi zapłacić podatek od
    całej kwoty dochodu z tych akcji?
    Czy mogę wypełnić ten PIT-38 tylko jemu czy muszę razem z żoną też emerytką?
    Oczywiście nie mają rozdzielności oraz nie mają żadnych innych ulg czy odpisów.

    Pozdrawiam
    Piotr