  • 1. Data: 2002-01-28 09:58:39
    Temat: alimenty - cz zwolnione od podatku?
    Od: "Baśka" <b...@p...com>

    Czy alimenty, które otrzymuje (wylącznie na siebie) są zwolnione od podatku?

  • 2. Data: 2002-01-28 11:35:35
    Temat: Re: alimenty - cz zwolnione od podatku?
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Baśka napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czy alimenty, które otrzymuje (wylącznie na siebie) są zwolnione od
    podatku?

    z ustawy o PDOF

    Art. 20. [ Przychody z innych źródeł ]

    1. Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9,
    uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego
    funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego
    najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu
    funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego,
    alimenty, z wyjątkiem alimentów na rzecz dzieci, stypendia, dotacje
    (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne
    nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14
    i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

    wynika z tego IMHO, że tylko alimenty na dzieci są zwolnione

    Magdip

  • 3. Data: 2002-01-28 13:04:01
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    > podatku?
    . . . . . . .

    > wynika z tego IMHO, że tylko alimenty na dzieci są zwolnione

    z tego wniosek, że państwo uprawia złodziejstwo ponieważ ja nie mogę
    odliczyć alimetów, a osoba dostająca płaci podatek i nie ma możliwości
    wspólnego rozliczenia co oznacza podwójne opodatkowanie pieniędzy!!!!

    Piotr

  • 4. Data: 2002-01-28 19:56:56
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > odliczyć alimetów, a osoba dostająca płaci podatek i nie ma możliwości
    > wspólnego rozliczenia co oznacza podwójne opodatkowanie pieniędzy!!!!

    proponowałabym upewnić się u jakiegoś doradcy jednak. Ja nie jestem
    prawnikiem, moja pomoc ograniczyła się jedynie do przywołania stosownego
    artykułu z ustawy.
    Tez mi wychodzi, że to bez sensu, bo pieniądze de facto są dwa razy
    opodatkowane, bardziej się opłacało w stosownym czasie ufundować byłej
    małżonce rentę prywatną czy stypendium...

    Magdip

  • 5. Data: 2002-02-01 10:55:45
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Czy aby alimenty zasądzone wyrokiem sądu inne niż na rzecz dzieci nie są
    odliczane od przychodu??
    Dżek

  • 6. Data: 2002-02-01 14:42:01
    Od: "Dorota Machut" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "DHN" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > Czy aby alimenty zasądzone wyrokiem sądu inne niż na rzecz dzieci nie są
    > odliczane od przychodu??
    > Dżek
    > tylko alimenty na wlasne dzieci nie sa odliczne od dochodu, inne tak
    i stanowia przychod dla otrzymujacego.
    Upewnij sie w urzedzie skarbowym.
    Dorota