  • 1. Data: 2002-01-28 08:17:00
    Temat: absurdy w podatku VAT
    Od: "DIUK" <p...@d...com.pl>

    Czy ktoś może potwierdzić istnienie przepisów i praktykę US w temacie:
    1. 22% stawki VAT na licencje oprogramowania: czy US ścigają WSTECZNIE
    sprzedaże licencji na oprogramowanie z zerową stawką VATu?
    2. cofnięcie prawa do odliczenia VATu + kara + odsetki w przypadku, gdy
    podmiot wystawiający odliczaną fakturę okazał sie firmą krzakiem lub sam
    VATu nie odprowadził.
    Szczególnie interesują mnie wypowiedzi osób dotkniętych tą praktyką
    pozdrowienia
    Mirek

  • 2. Data: 2002-01-28 22:52:54
    Temat: Re: absurdy w podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, DIUK wrote:

    >+ Czy ktoś może potwierdzić istnienie przepisów i praktykę US w temacie:
    >+ 1. 22% stawki VAT na licencje oprogramowania: czy US ścigają WSTECZNIE
    >+ sprzedaże licencji na oprogramowanie z zerową stawką VATu?

    Tak z ostrożnosci spytam: miałes na mysli "zwolniony" ?
    Bo "0%" to AFAIR nie było... :(
    Jesli wystawiłes "0" to.... hm...

    >+ pozdrowienia
    >+ Mirek

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-29 09:18:15
    Od: "Diuk" <p...@d...com.pl>

    > Tak z ostrożnosci spytam: miałes na mysli "zwolniony" ?
    masz rację, na fakturach było: "licencja nie podlega opodatkowaniu podatkiem
    od towarów i usług"
    pozdrowienia
    Mirek
    p.s. a co do meritum pytania?

  • 4. Data: 2002-01-29 12:34:10
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Tak z ostro?nosci spytam: mia?es na mysli "zwolniony" ?
    > Bo "0%" to AFAIR nie by?o... :(
    > Jesli wystawi?es "0" to.... hm...

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Nawet nie "zwolniony" a raczej dotychczas "nie podlegajacy" Ustawie.

    Pozdrowienia, Graszka.

  • 5. Data: 2002-01-29 14:49:54
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:3C5696C2.65F1B987@wp.pl...

    > Nawet nie "zwolniony" a raczej dotychczas "nie
    podlegajacy" Ustawie.

    A w takiej sytuacji to chyba nie faktura tylko
    rachunek ? (pomino że np. wystawiający vatownik)

    Sark

  • 6. Data: 2002-01-30 15:51:22
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Sark wrote:

    > U?ytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:3C5696C2.65F1B987@wp.pl...

    > podlegajacy" Ustawie.
    >
    > A w takiej sytuacji to chyba nie faktura tylko
    > rachunek ? (pomino ?e np. wystawiaj?cy vatownik)
    >
    > Sark

    Fakture mozna bylo wystawic w sytuacji, gdy byly na niej pozycje
    podlegajace Vat, np. nosnik i dokumentacja. W takiej sytuacji Min.
    Fin.przyzwalalo wystawic f-re vat, a oplata licencyjna figurowac tam
    mogla jako jedna z pozycji z adnotacja, ze nie podlega Vat (Leksykon VAT
    2001,str.106). Bylo takie pismo Min. Fin.-jedno z 21.01.1994 r. i jakies
    pozniejsze, ktorego akurat nie mam pod reka - na ten wlasnie temat.
    Generalnie to juz przeszlosc - vat na licencje prawie juz jest.
    -------
    Graszka