  • 1. Data: 2002-01-07 17:41:38
    Temat: amortyzacja
    Od: "Yaracz" <Y...@p...com>

    witam
    zamortyzowal sie srodek trwaly w 100%. Czy mozna zaktualizowac jego wartosc
    (srodek trwaly pracuje i przynosi korzysci) i amortyzowac bilansowo wg.
    nowej ustawy. Prosze o podanie aktu prawnego
    pozd

  • 2. Data: 2002-01-07 20:41:44
    Temat: Re: amortyzacja
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Yaracz wrote:

> [...]
    > wartosc (srodek trwaly pracuje i przynosi korzysci) i amortyzowac
    > bilansowo wg. nowej ustawy. Prosze o podanie aktu prawnego
    Można zweryfikowac dotychczasową amortyzację, zaktualizować środek trwały a
    róznicę odnieść w wynik finansowy z lat poprzednich.
    Taka mozliwośc dopuszcza, a nwet zalec nowa ustawa o rachunkowości - środki
    trwałe powinny być amortyzowane tak długo jak długo są uzyteczne i nie
    należy do amortyzacji księgowej stosować stawek podatkowych.
    Oczywiście taka korekta amortyzacji nie ma wpływu na kwestie podatkowe.

    Swoją droga po ostatnich zmianach bilans księgowy i podatkowy całkiem się
    juz rozjechał a ja mam szefa po zawodówce i jak mam wytłumaczyć że owszem,
    w bilansie zysk jest mały, ale tak naprawde jest duży i podatek od tego
    odpowiedni?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk