  • 1. Data: 2004-05-18 13:40:40
    Temat: amortyzacja?
    Od: "Michas" <b...@p...onet.pl>

    Witam:)

    Prowadzę działalność już od roku, ale z amortyzacja nie miałem nic
    wspólnego.
    Potrzebowałem do firmy aparat cyfrowy, wiec rozbiłem skarbonkę i kupiłem
    takie cudo za 2000zł.
    Czy ktoś może mi napisać jak mam się teraz zachować apropo amortyzacji?
    Wiem ze w kwotach od 1500 - 3500 jest amortyzacja jednorazowa.
    A wiec pytanie?:
    -jaka stawka amortyzacji na aparat cyfrowy,
    - czytałem o jakimś współczynniku zwiększającym,co to jest i ile wynosi.

    Rozumiem ze kwotę która wyliczę wrzucam w koszty uzyskania?
    A co z Vatem ???

    Pozdrawiam
    michał

  • 2. Data: 2004-05-18 14:54:59
    Temat: Re: amortyzacja?
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Michas" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -jaka stawka amortyzacji na aparat cyfrowy,
    > - czytałem o jakimś współczynniku zwiększającym,co to jest i ile wynosi.
    ------------------------------
    Po co ci współczynnik jednorazowo w koszty i juz.

    > Rozumiem ze kwotę która wyliczę wrzucam w koszty uzyskania?
    > A co z Vatem ???
    ---------------------------
    Jesteś płatnikiem Vatu zapewne .Czyli odliczasz Vat .

    Wiola

  • 3. Data: 2004-05-18 21:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, Michas wrote:
    [...]
    >+ Wiem ze w kwotach od 1500 - 3500 jest amortyzacja jednorazowa.

    Jest *możliwa*, uściślając. I przedział uściślając od 0..3500 :)

    >+ A wiec pytanie?:
    >+ -jaka stawka amortyzacji na aparat cyfrowy,
    >+ - czytałem o jakimś współczynniku zwiększającym,co to jest i ile wynosi.

    Zdecyduj się: jak jednorazowa to jednorazowa :)

    >+ Rozumiem ze kwotę która wyliczę wrzucam w koszty uzyskania?

    Kwotę z EST. Jak jednorazową to cały zakup :) ale z EST właśnie
    a nie z dowodu zakupu (ten "idzie" do EST).

    >+ A co z Vatem ???

    A co ma być ?? :)
    A, wpisywało się w inną rubrykę deklaracji, prawda (nowej
    deklaracji jeszcze nie obejrzałem :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-19 05:58:36
    Od: "Michas" <b...@p...onet.pl>

    Dziekuje za zainteresowwanie sie moim pytaniem:).
    (przyda sie innym)

    A wiec jest tak?:
    1.Wpisuje ten aparat do EST
    2.wartosc netto aparatu(ta co jest na fakturze) wpisuje w "pozostale
    wydatki" w KPiR.
    3.Vat w osobnej rubryce na deklaracji.

    Teraz wpisujac do EST jaki jest symbol klasyfikacji(moze powie to osoba
    ktora aparat amortyzowala), stawka jak sie nie myle , przy jednorazowym to
    100%.
    Moze jeszcze jedno banalne pytanie, jakie rubryki w EST poza tymi musze
    wypełnic?

    jak znam zycie to sa laikowe pytania,
    ale dzwoniac do US , pani dawala mi jednoznacznie
    do zrozumienia ze je sniadanie. A ja nie bede siedzial
    tyle czasu przy telefonie bo na chleb nie zarobie.
    dziekuje jeszcze raz:))))
    Michał

  • 5. Data: 2004-05-19 08:59:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, Michas wrote:
    [...]
    >+ A wiec jest tak?:
    >+ 1.Wpisuje ten aparat do EST

    Możesz. Dla porządku trzeba zaznaczyć że NIE MUSISZ (możesz
    uznać za "wyposażenie"), ale osobiście nie mam nic przeciw EST :)
    a wręcz ma zalety (jak coś dokupisz to status tego "cosia" będzie
    jasny).

    >+ 2.wartosc netto aparatu(ta co jest na fakturze) wpisuje w "pozostale
    >+ wydatki" w KPiR.

    Nie. Tę wartość ale NIE Z FAKTURY, tylko wartość Z EWIDENCJI.
    Podstawą zapisu w KPiR *nie jest* faktura zakupu a numer z EST !

    >+ 3.Vat w osobnej rubryce na deklaracji.

    IMHO tak.

    >+ Teraz wpisujac do EST jaki jest symbol klasyfikacji(moze powie to osoba
    >+ ktora aparat amortyzowala), stawka jak sie nie myle , przy jednorazowym to
    >+ 100%.

    AFAIK nie ma "urzędowego" wzoru EST. Ja ma "drukowaną" w ktorej dla
    "jednorazówek" jest osobna rubryka :)

    >+ Moze jeszcze jedno banalne pytanie, jakie rubryki w EST poza tymi musze
    >+ wypełnic?

    Patrz wyżej, nie wiemy co tam masz ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-19 09:33:55
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > AFAIK nie ma "urzędowego" wzoru EST. Ja ma "drukowaną" w ktorej dla
    > "jednorazówek" jest osobna rubryka :)

    A moglbys podeslac (na priva) Twoj wzor EST?
    Duuuzo bymi to pomoglo...

    PawelZ
    -----------

    ------------
    ezjan.zabrze.pl...

  • 7. Data: 2004-05-19 09:54:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, Bozoo wrote:

    >+ > AFAIK nie ma "urzędowego" wzoru EST. Ja ma "drukowaną" w ktorej dla
    >+ > "jednorazówek" jest osobna rubryka :)
    >+
    >+ A moglbys podeslac (na priva) Twoj wzor EST?

    Mam skanować ??
    Jak będziesz w US to rozejrzyj się dookoła: jest niepodobieństwem
    żeby w bezpośrednim sąsiedztwie nie ulokowała się księgarnia
    "z drukami" :)
    A mają je również niemal wszystkie księgarnie ze stoiskami
    papierniczobiurowymi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-20 08:08:23
    Od: "Michas" <b...@p...onet.pl>

    A jaki jest sybbol KST dla aparatów cyfrowych?

    pozdrawiam