  • 1. Data: 2004-05-18 15:30:39
    Temat: zwrot vat
    Od: "mk" <m...@o...pl>

    Witam.
    Uwaga jestem całkowicie zielony.
    Chcę sprzedawać towary zakupione w Polsce w kraju unijnym.
    Na jakiej podstawie będę mógł odliczyc VAT.(Czy może zostanie mi on
    zwrócony, w jakiej stawce?????.
    Czy muszę mieć jakieś kwity dot. jakości towaru i norm unijnych, skąd je
    wziąć??
    W jakim jezyku wystawiać faktury?
    Czy może w necie jesta jakas strona poruszająca te tematy?
    Dzieki

  • 2. Data: 2004-05-18 15:43:30
    Temat: Re: zwrot vat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Uwaga jestem całkowicie zielony.

    Nic dziwnego. Wiosna od niedawna :-)

    > Chcę sprzedawać towary zakupione w Polsce w kraju unijnym.
    > Na jakiej podstawie będę mógł odliczyc VAT.

    Będziesz mógł odliczyć VAT od zakupów
    na zasadach art 86

    (Czy może zostanie mi on
    > zwrócony, w jakiej stawce?????.

    Jeśli z deklaracji będzie wynikać nadwyzka
    i wyrazisz taką wolę w deklaracji
    to tak - na zasadach art 87

    > Czy muszę mieć jakieś kwity dot. jakości towaru i norm unijnych, skąd je
    > wziąć??

    Zalezy jaki to towar. Musisz znać wymagania
    rynku na który chcesz się dostać i warto wiedzieć
    jaki towr wymaga na danym rynku certyfikatów
    i jakie kary płaci się za wprowadzanie do obrotu
    wyrobów nie spełniających norm itp

    > W jakim jezyku wystawiać faktury?

    Teoretycznie powinna być po polsku,
    ale co na to Twoi kontrahenci? :-)
    Najpraktycznej jest wystawiać dwujęzyczną.

    > Czy może w necie jesta jakas strona poruszająca te tematy?
    > Dzieki

    Podatkowe pewnie łatwo wyszukasz,
    a jeśli chodzi o wymagania rynków państw UE
    spróbuj przez BRH w danym kraju.

  • 3. Data: 2004-05-18 16:21:19
    Od: "mk" <m...@o...pl>

    Dziekuję.