  • 1. Data: 2002-01-17 09:36:57
    Temat: amortyzacja inwestycji w obcym środku
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    firma wynajęła bydynek, wyremontowała go , a koszty inwestycji amortyzuje ,
    jako inwestycja w obcym środku trwałym,
    obecnie ta sama firma wystawiła wynajmującemu refakturę za poniesione koszty
    remontów zgodnie z zawartą umową i pytanie:
    1. czy firma - najemca - ma pomniejszyć wartość inwestycji o wartośc tej
    faktury, i amortyzować od mniejszej kwoty ( co oczywiście byłoby korzystne)
    2. czy firma powinna zaliczyć fv do pozostałych przychodów i amortyzację
    nadal naliczać od pełnej wartości?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-21 20:24:46
    Temat: Re: amortyzacja inwestycji w obcym środku
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "justyna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadal naliczać od pełnej wartości?
    > pozdrawiam
    >
    >Myślę, że w działalności gosp.to często jak w życiu prywatnym,
    musisz zdecydować: czy to rybki, czy akwarium; czy to inwestycja, czy
    remont. Korzystnie jest, jak sama piszesz, wykonać remont. Dlatego należy
    na dokumentach dokonać odpowiednich zapisów o wykonanym remoncie, skorygować
    tj. zmniejszyć koszty inwestycji i odpisy amortyzacyjne. Było by trochę
    trudniej, gdyby sprostowanie dotyczyło lat poprzednich, ale też można się
    trochę potrudzić i spróbować korekty o ile to istotna kwota. Refakturę
    księgujesz : Wn. Odbiorca, Ma Inwestycje i
    zapis czerwony Wn Srodki trwałe Ma
    Inwestycje
    przy założeniu, ze inwestycje w obcych obiektach miałas na środkach
    trwałych. Korektę amortyzacji księgujesz:
    Wn 07 Umorz. Sr. trw. Ma 40 Amort. i jak chcesz mieć porządek to też
    WN 07 Ma 07 zapis czerwony.Pozdrawiam, a jak się
    pogubisz w tych księgowaniach to dopytaj jeszcze. Chętnie podpowiem, jak
    będą umiała.