  • 1. Data: 2004-08-26 13:50:43
    Temat: amortyzacja samochodu
    Od: "Radek" <a...@l...pl>

    Mam do ekspertów z dziedziny podatków zapytanie?

    1.Co się dzieje z amortyzacją samochodu gdy zawiesza się działalność
    gosp. czy ona się zatrzymuje i po ew. wznowieniu należy zacząć
    amortyzować w momencie w którym się przerwało czy dolicza się tą
    przerwę do czasu amortyzacji?
    2. Czy przy ew. wyprowadzeniu środka trwałego z ewidencji np. po roku
    należy korygować tą część amortyzacji, którą zaewidencjonowano w
    książce??

    Pozdr Radek

  • 2. Data: 2004-08-26 21:58:02
    Temat: Re: amortyzacja samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, Radek wrote:

> [...]
    >+ gosp. czy ona się zatrzymuje i po ew. wznowieniu należy zacząć
    >+ amortyzować w momencie w którym się przerwało czy dolicza się tą

    Jest problem - czy istnieje "zawieszenie DG" ?
    O ile wiem - sprawa jest sporna.... jeśli owo "zawieszenie" ma
    status "zaprzestania DG w której były używane" to może wchodzi
    w rachubę art. 22c.5 ?

    >+ 2. Czy przy ew. wyprowadzeniu środka trwałego z ewidencji np. po roku
    >+ należy korygować tą część amortyzacji, którą zaewidencjonowano w
    >+ książce??

    Moment.
    Jakie "wyprowadzenie" ??
    Amortyzacji się nie rusza, IMO & AFAIK.
    Co najwyżej przychód ci się pojawi (ale to nie w EST a w KPiR :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)