  • 1. Data: 2004-08-26 10:44:38
    Temat: Deklaracja ZUS DRA (działalność gospodarcza a etet)
    Od: "Wioletta Jadczak" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzień Dobry,
    Mam pytanie odnośnie składania comiesięcznych deklaracji rozliczeniowych do
    ZUS. Jetsem zatrudniona na etacie i prowadzę własnoą dzialalność
    gospodarczą - w związku z tym , z tytułu działalności własnej płacę tylko
    ubezbieczenie zdrowotne co miesiąc (moja pencja jest wyższa niz te minimalne
    826 zł) . Działalność rozpoczęlam z maju 2004 , za maj złożyłam deklarację
    rozliczeniową ZUS DRA. Znajomy księgowy powiedział mi , ze w następnych
    miesiacach nie muszę juz składać deklaracji rozliczeniowych, wystarczy ta
    pierwsza .Oczywiście składki płace regularnie. Ale właśnie dostałam z ZUS
    pismo, ze brakuje im moich deklaracji rozliczeniowych za czerwiec i lipec (no
    jasne ze brakuje bo ich nie wysyłałam, przeświadczona , że nie muszę:))) .
    Więc jak to jest: muszę co miesiać skladać taka deklarację czy nie
    muszę??????
    Dzięki za odpowiedż,
    Viola

  • 2. Data: 2004-08-26 11:00:54
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Mi Pani z ZUS (Warszawa - Ursynów) również powiedziała, że wystarczy
    pierwsza, a później już nie, chyba że coś się zmieni (byle tylko opłacać
    regularnie)

    (Ja zacząłem w lipcu 2004. Dokładnie tak Ty, etat plus DG).

    Pozdrawiam,
    Alex.

  • 3. Data: 2004-08-26 11:03:48
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <v...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:cgkeum$96h$1@inews.gazeta.pl:
    > Więc jak to jest: muszę co miesiać skladać taka deklarację czy nie
    > muszę??????

    jeśli się nic nie zmienia i płacisz tylko zdrowotne to nie musisz nic
    składać

    http://www.zus.pl/ref_99/porad3/default.asp?rozdz=ws
    tep
    "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych za kwiecień 2003 r. osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki wyłącznie za siebie
    i/lub osoby współpracujące, zwolnione są z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku gdy nic się nie zmienia w
    stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonym komplecie dokumentów
    rozliczeniowych. Zwolnienie z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych
    dotyczy również miesięcy, w których następuje zmiana wysokości minimalnej
    podstawy wymiaru składek."

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-08-27 06:36:08
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > jeśli się nic nie zmienia i płacisz tylko zdrowotne to nie musisz nic
    > składać

    Inna kwestia to - czy mimo braku obowiązku składania
    nalezy jednak DRA wypełnić i sobie trzymać.

    latet