  • 1. Data: 2004-08-26 13:50:50
    Temat: Zmiana miejsca zamieszkania a zmiana w Ewidencji Działalności Gospodarczej
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Mieszkam w miejscowości A i tu mam zarejestrowaną indywidualną działalność
    gopodarczą, ponadto w B mam jej filię (dodatkowe miejsce wykonywania
    działalności).
    Przemeldowuję się jako fizyczny obywatel do B i tu chcę też (muszę?) mieć
    główne miejsce wykonywania działalności.
    Nie chcę przy tym _likwidować_ działalności gospodarczej, ale tylko
    _zmienić_ siedzibę.
    Skarbowemu podobno wystarczy NIP-1, REGON się nie zmienia, VAT-Z i VAT-R to
    wiadomo.
    Co mam zrobić w gminie? Jeżeli zlikwiduję wpis do ewidencji, to
    automatycznie muszę wszystko rejestrować od nowa i dostanę nowy REGON (a
    tego chcę uniknąć). Czy gmina w A może pozostawić moją firmę w swoim wykazie
    i tylko zmienić mi wpis do ewidencji w rubryce "miejsce wykonywania
    działalności", mimo że się z tej gminy wymeldowałem?
    Skonfudowany

    T.